Cristina Aced: «Les empreses troben problemes per a adaptar la comunicació a l’entorn digital perquè intenten aplicar les regles del Món Vell al Nou Món»

30/09/2013 | SCP

• Màster comunicació master-comunicacio master-comunicacio

D'esquerra a dreta: Cristina Aced, Francisco Fernández Beltrán, Javier Marzal, Antonio Barba i Andreu Casero. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

El Màster Oficial en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació de la Universitat Jaume I va inaugurar el nou curs acadèmic 2013/2014 amb una conferència de Cristina Aced, consultora de comunicació corporativa i digital, periodista i docent universitària.

Amb el títol  «Relacions públiques 2.0: redescobrint el Nou Món», la ponent va realitzar una analogia del nou entorn comunicatiu digital amb el viatge de Cristòfol Colom. En aquest sentit, Aced va explicar que «moltes empreses troben problemes a l’hora d’adaptar la seua comunicació a l’entorn digital perquè intenten aplicar les regles del Món Vell al Nou Món, el mateix error dels mariners de Colom».

Així, la periodista va donar alguns consells per a millorar la gestió de la comunicació corporativa en l’entorn digital. En primer lloc, va posar en relleu la importància d’explorar el terreny, és a dir, d’analitzar l’entorn i la competència i de conèixer molt bé l’equip de treball i els usuaris de les eines digitals. A més, Aced va assenyalar que «el Nou Món digital no és tan diferent; s'hi fan les mateixes coses que es feien abans d’Internet, com ara conversar, compartir o relacionar-nos».

Una altra de les claus que va exposar és que cal oblidar la idea que l’entorn digital substitueix l’anterior: al contrari, són complementaris. En aquest sentit, va afirmar que «la fórmula de l’èxit és la suma de l'1.0 i el 2.0». Per a finalitzar, Aced va destacar la importància de conèixer-se u mateix i el context i actuar amb un pla estratègic, sempre amb una actitud digital.

Després de la conferència, es va efectuar el lliurament dels diplomes acreditatius a l'última promoció del màster.