L’UJI es posiciona en el número 21 en producció investigadora entre les universitats espanyoles Les dades tenen en compte la relació entre els resultats i la grandària de cada universitat

31/07/2013 | SCP

La Universitat Jaume I se situa en la primera meitat de la taula en producció investigadora i docent entre les 48 universitats públiques espanyoles analitzades en l'U-Ranking elaborat per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE). En concret, l’UJI es posiciona per producció científica en el número 21, mentre que per producció docent se situa en el número 24. Les dades de producció tenen en compte la relació entre els resultats i la grandària de cada universitat, per a fer-les més comparables.

Si es té en compte únicament el volum de resultats total, sense posar-ho en relació amb la grandària, la Jaume I es troba en el número 35 tant en investigació com en docència. En aquest sentit, cal destacar que la Universitat compta amb poc més de 14.000 estudiants, la qual cosa la situa per grandària en el número 37 entre les 74 universitats públiques i privades espanyoles.

Per a elaborar els rànquings d'aquest projecte s'han seleccionat variables que representen els recursos captats –per exemple, els recursos competitius per a investigació-, la producció –per exemple, la taxa d'èxit dels alumnes o els documents publicats per professor-, la qualitat –per exemple, el factor mitjà d'impacte de les publicacions o les patents comercialitzades– i la internacionalització –per exemple, els alumnes que participen en programes d'intercanvi, les coautories internacionals de publicacions o els fons captats en convocatòries europees de projectes d'investigació–. Les dades utilitzades cobreixen períodes variables, en funció de la seua disponibilitat, que poden arribar a sis anys.

U-Ranking: www.u-ranking.es