Finalitzen les I Colònies Científiques de l’UJI per a alumnat de batxillerat

05/07/2013 | SCP

Una trentena d’estudiants i estudiantes de primer de batxillerat cientificotecnològic de Castelló, Murcia i Conca han participat en les I Colònies Científiques que s’han celebrat a la Universitat Jaume I amb l’objectiu de gaudir i conèixer millor la ciència.

Gràcies a aquesta activitat, que ha estat gestionada per la Unitat de Suport Educatiu (USE) i promoguda pel Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa (VEOIE),  l’estudiantat ha obtingut informació de primera ma que els permetrà prendre decisions vocacionals amb major seguretat i menor marge d’error en el moment d’escollir quina és la formació que desitgen per a desenvolupar-se a nivell professional acadèmic i personal.

En els tallers i les sessions pràctiques que s’han desenvolupat en cada disciplina l’alumnat ha mesurat la radiació solar, ha treballat la física del moviment, ha jugat amb imants, ha realitzat un jardí químic i ha treballat amb indicadors químics casolans. També ha tractat, a través del treball amb insectes, el control biològic de plagues agrícoles, i fins i tot, ha determinat els sucres presents en begudes gasoses, tot açò recolçat per coneixements matemàtics aplicats a cada matèria treballada: física, química i biologia.
Finalment, els alumnes han conegut la trajectòria dels investigadors que desenvolupen el seu treball en l’UJI.