L’UJI estalvia prop de mig milió d’euros en les obres de la FCS

15/07/2013 | SCP

• FCS adjudicacio_fcs infografia_fcs

En aquest primer mòdul s’ubicaran laboratoris per a la recerca i despatxos.

La Universitat Jaume I ha adjudicat les obres del primer mòdul de la Facultat de Ciències de la Salut corresponent al denominat edifici d’investigació (MI1). Les obres, amb un pressupost inicial de 3,5 milions d’euros, s’han adjudicat finalment a l’empresa BECSA, S. A. U. per un import de 2.018.407,39 euros mentre que la part d’instal·lacions estarà a càrrec d’Electrotecnia Monrabal, S.L. per 1.068.466,47 euros.

El termini d’execució de les obres s’ha establert en 12 mesos i està previst que s’inicie el pròxim 26 d’agost. BECSA, S. A. U.  s’encarregarà de la construcció de la part d’obra civil, és a dir, l’estructura, la façana o els revestiments, mentre que Electrotecnia Monrabal, S.L.  realitzarà la instal·lació elèctrica, la climatització o les línies de veu i dades de l’edifici.

En aquest primer mòdul s’ubicaran laboratoris per a la recerca i despatxos i tindrà una superfície total construïda de 2.788,36 metres quadrats, dividida en tres plantes, la planta baixa i el soterrani. La façana nord-oest on es situen els laboratoris quedarà filtrada de la incidència del sol amb una gelosia de planxa metàl·lica de distintes perforacions. Aquesta gelosia actuarà com a falsa façana per a possibilitar l’escomesa de les instal·lacions específiques dels laboratoris. En la banda sud-est del bloc, on els despatxos verteixen al pati, un mur cortina ofereix les vistes al pati interior, protegit zenitalment per una gelosia, quedant separat del destinat a serveis comuns. Entre ambdós una zona enjardinada garanteix una regulació termohigromètrica adequada.

Des de la Universitat Jaume I s’ha volgut destacar que amb aquesta obra l'UJI demostra la seua aposta ferma pels estudis de salut. Així mateix, han mostrat el seu agraïment pel finançament extraordinari aportat per la Generalitat Valenciana en uns moments de retalls i austeritat, i han confiat que aquest esforç tindrà continuïtat en els pressupostos dels propers anys per poder fer realitat tot el projecte arquitectònic.