La investigadora Candela Segarra rep el reconeixement dels Premis Suschem-España per a joves químics El guardó és un reconeixement públic al treball dels joves investigadors

23/07/2013 | SCP

• Candela Segarra suschem candela_segarra

La jove investigadora pertany al grup de Química Organometàl·lica i Catàlisis Homogènia. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El treball presentat per Candela Segarra Almela, estudiant de doctorat en el Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la Universitat Jaume I, ha resultat finalista en la categoria Predoc dels Premis Suschem-España Jóvenes Investigadores Químicos. Aquests premis, atorgats per la Plataforma Tecnològica Espanyola de Química Sostenible, pretenen realitzar un reconeixement públic al treball dels joves investigadors en l’àmbit de la química a escala nacional.

La jove investigadora, que gaudeix d’una beca predoctoral de Formació de Professorat Universitari (FPU), pertany al grup de Química Organometàl·lica i Catàlisis Homogènia liderat pel catedràtic de Química Inorgànica Eduardo Peris Fajarnés, qui dirigeix la tesi de l'estudiant en col·laboració amb Elena Mas Marzá, actual contractada Ramón y Cajal en la Universitat de Sevilla. El treball premiat porta per nom «Unconventional Reactivity of Imidazolylidene Pyridylidene Ligands in Iridium (III) and Rhodium (III) Complexes» i ha sigut publicat en la prestigiosa revista Angewandte Chemie International Edition. El treball descriu la síntesi de nous compostos organometàl·lics amb lligands carbé N-heterocíclics y aporta tres formes de reactivitat lligand-metall mai observades anteriorment en la bibliografia.

La categoria Predoc premia els autors de les millor publicacions científiques de 2012, en qualsevol àrea de la química, i que no estigueren en possessió del títol de doctorat a 31 de desembre de 2012. L’objectiu primordial d’aquests premis no és sols reconèixer, sinó també donar suport, promocionar i estimular l’activitat científica i divulgativa entre els joves investigadors químics. Els guardons, que s’iniciaren el 2009, estan a més promoguts pel Fòrum Química i Societat, el Grup Especialitzat de Joves Investigadors Químics de la Reial Societat Espanyola de Química (JIQ), la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ), l'Associació Nacional de Químics d'Espanya (ANQUE), el Consell General de Col·legis de Químics d'Espanya (CGCQ) i la Federació Empresarial de la Indústria Química Espanyola.

Altres notícies:

Una tesi de l’UJI sobre traducció audiovisual obté el primer premi de la European Society for Translation Studies

El catedràtic de l’UJI Vicent Salvador guanya el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians al millor assaig

El catedràtic de l’UJI José Antonio Piqueras és triat president de l'Associació d'Història Econòmica del Carib