El cofundador d’Emotional Apps aconsella dissenyar aplicacions que «travessen la barrera del físic»

28/06/2013 | LAURA CASTILLO
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  • Conferència Edgar Bresó programaciomobil programacio_mobil

    Bresó va convidar els assistents a pensar en dissenys que impliquen un «salt qualitatiu» en el negoci de les aplicacions mòbils. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El professor de Psicologia Social de l’UJI i cofundador d’Emotional Apps, Edgar Bresó, ha oferit alguns consells als futurs dissenyadors i programadors d’aplicacions en la primera edició de les Jornades de Programació Mòbil celebrades a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de l’UJI. Bresó ha instat els assistents a «no fer una altra volta el mateix» i a «potenciar el que els diferencie de la competència». Per tenir èxit a l’hora de donar viabilitat als seus projectes en el món empresarial, ha dit, «cal fer un salt qualitatiu» i «pensar de manera innovadora».

Segons Bresó, cal considerar que el desenvolupament tecnològic ha creat noves necessitats i expectatives (en uns usuaris cada vegada més experts) que ha de solucionar el programador, de manera que «si l’usuari vol fer alguna cosa, haja de passar necessàriament pel dispositiu mòbil». Tal com ha dit aquest especialista en intel·ligència emocional, «el disseny d’una aplicació ha de travessar la barrera del físic fins al que hi ha dins de nosaltres». Amb vista al futur, Bresó ha recomanat que els programadors i les programadores treballen en equips multidisciplinaris de gent amb diferents capacitats i no experta exclusivament en el terreny de la informàtica. A més, ha aconsellat «transformar la idea en producte» per donar-li valor i fer-la funcionar en les presentacions a empreses i concursos, perquè «tenir idees no vol dir tenir un negoci».

Bresó ha aportat la visió transversal del món de les aplicacions, després que la primera de les Jornades de Programació Mòbil es dedicara al desenvolupament de dos tallers d’aplicacions per a iPhone i Android a càrrec de José Gil (programador autònom iOS en Cuatroochenta) i Luis Rodríguez (programador Android de Geotec). En la segona sessió, Aida Monfort, programadora iOS i estudianta del Màster en Tecnologies Geoespacials, ha explicat als futurs professionals quina ha sigut la seua experiència en el desenvolupament mòbil. Per finalitzar aquesta primera edició, s’ha realitzat una entrega de premis als millors treballs presentats enguany.

Fotografies

Més notícies de l'ESTCE:

El gust d'investigar

Investigadors i estudiants intercanvien els seus coneixements sobre aprenentatge automàtic en la Summer School 2013 organitzada per l'INIT

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions