Rosa Miró, finalista del Premi Literari de Narrativa per a Dones

27/06/2013 | MARÍA BENAVENTE

• Rosa Miró premirosamiro rosa_miro

Rosa Miró, personal d’administració i serveis de l’UJI, ha aconseguit diversos reconeixements en el seu primer any com a escriptora. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Rosa Miró, personal d’administració i serveis de l’UJI, ha quedat finalista en la XIV edició del Premi Literari de Narrativa per a Dones convocat per la Direcció General de Família i Dona de la Conselleria de Benestar Social amb el relat «Cal mirar per la finestra».

El relat tracta sobre una nit insomne d’una dona treballadora, amb parella i mare de dos fills. El fet de desvetllar-se a la matinada fa que s’alce del llit i passe unes quantes hores mirant per la finestra, i és a través d’aquesta per on observa escenes on els protagonistes són dones: dones nigerianes, dones mexicanes, dones actuals, dones de la postguerra, etc.

En el seu primer any com a escriptora, Rosa Miró ha aconseguit diversos reconeixements. Cal destacar dos dels seus relats curts, titulats «Y en el pueblo dicen que se amaron» i «Un amor de postguerra», que van ser escollits en el I Concurs de Romàntica Adulta per a la seua publicació en el llibre 150 rosas. A més, va obtenir el primer accèssit en el I Concurs Literari de Narrativa Curta convocat l’any passat per la Unitat d’Igualtat de l’UJI amb «La fàbrica de caixes de cartró». Aquest relat, així com «Til·la i poliol», ha sigut publicat en Incorregibles, el llibre que s’ha editat al final de Taller d’Escriptura Creativa 2012-2013 que organitza l’UJI i en què Rosa Miró ha participat.

D’acord amb les bases de la convocatòria del Premi Literari de Narrativa per a Dones, el relat «Cal mirar per la finestra» es publicarà la primavera de 2014, amb la resta de relats seleccionats en aquesta edició, en un llibre editat per la Generalitat Valenciana dins de la sèrie «Las mujeres cuentan» amb motiu de la XV convocatòria dels premis.

La Direcció General de Família té la finalitat de promoure i incentivar el paper de la dona en la societat mitjançant la programació anual d’una sèrie d’activitats, entre les quals destaca aquest concurs de narrativa que es convoca des de l’any 2000. L’objectiu del concurs és, d’una banda, encoratjar les dones de la Comunitat Valenciana a escriure i, de l’altra, donar difusió a la seua obra, en què es valora la defensa de valors no discriminatoris ni sexistes i la ruptura d’estereotips masculins i femenins tradicionals.

Altres notícies:

La Universitat de Tecnologia Química i Metal·lúrgia de Sofia nomena professor emèrit Juan B. Carda