Els estudiants de segon de Medicina de l’UJI reafirmen la seua vocació amb les pràctiques

14/06/2013 | MARÍA BENAVENTE

• Pràctiques medicina practiquesmedicina acte_practiques_medicina

Lizán, Ferrán, Climent, Ballester i Monedero durant l'acte de presentació. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

L’Àrea de Medicina de la Unitat Predepartamental de Medicina de la Universitat Jaume I ha organitzat l’acte de presentació dels resultats de les pràctiques de l’estudiantat de segon del Grau en Medicina i de lliurament dels certificats acreditatius als tutors de l’assignatura MD1117 Pràctiques en Centres de Salut: Integració Bàsica/Clínica.

L’acte, celebrat el 13 de juny a l’aula magna de la Facultat de Ciències Humanes i Socials, ha sigut presidit per Vicent Climent, rector de la Universitat Jaume I; Guillermo Ferrán, director general d’Assistència Sanitària de la Conselleria; Rafael Ballester, degà de la Facultat de Ciències de la Salut; Luis Lizán, professor de la Unitat Predepartamental de Medicina de l’UJI, i M.ª José Monedero, coordinadora de l’assignatura de pràctiques.

85 estudiants de segon del Grau en Medicina de l’UJI van iniciar al novembre de 2012 les pràctiques clíniques a 22 centres de salut d’atenció primària de la província de Castelló, tutoritzats per metges de família. Aquestes pràctiques, que consten de 22 dies dividits en dos períodes, tenen l’objectiu de garantir una incorporació primerenca de l’estudiantat en l’entorn real del centres sanitaris.

Els resultats d’aquesta experiència, que s’ha completat amb diversos seminaris i casos pràctics, han sigut altament satisfactoris tant per a l’alumnat com per als professionals dels centres. M.ª José Monedero ha destacat en l’acte algunes cites dels diaris reflexius que l’alumnat ha elaborat: «Aquestes pràctiques m’han servit per a reafirmar la meua vocació», «m’han fet adonar-me de la importància d’algunes assignatures que estem cursant».

El pla d’estudis del Grau en Medicina de la Universitat Jaume I és l’únic d’Espanya que compta amb unes pràctiques en centres de salut en segon curs de la titulació. Amb aquesta diferenciació, l’UJI pretén donar a l’estudiantat una formació humanística que, en paraules de Luis Lizán, «permeta comprendre el pacient». A més a més, l’aprenentatge real està integrat al llarg dels diversos cursos de la titulació i culmina amb les pràctiques tutelades en sisè.

Per la seua part, Vicent Climent ha destacat el «suport social» amb què ha comptat la Jaume I en la implantació dels estudis de salut. En aquest sentit, ha comentat que aquesta assignatura és una mostra tant d’aquest suport per part de la Conselleria de Sanitat com de la vocació dels professionals dels centres que s’han convertit en un referent per a l’alumnat de Medicina.