La Universitat Jaume I i la Fundació UCEIF de Cantàbria signen un acord marc de col·laboració L'acord facilitarà el desenvolupament d'accions conjuntes en la promoció de la creativitat, la innovació i l’emprenedoria

14/06/2013 | SCP

• Conveni UJI-Fundació UCEIF convenicantabria conveni

Ambues universitats estudien la possibilitat d'implantar a l'UJI el Programa e2, «Estudiant x Emprenedor», dissenyat per CISE. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

La Universitat Jaume I a través de la Càtedra d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA) i la Fundació de la Universitat de Cantàbria per a l'Estudi i la Investigació del Sector Financer (UCEIF), a través del Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE), col·laboraran en el desenvolupament de projectes i activitats relacionats amb la promoció de la creativitat, la innovació i l’emprenedoria entre els estudiants universitaris. Aquesta col·laboració es plasma en l'acord marc signat pel rector de l’UJI, Vicent Climent, i José Carlos Gómez Sal, rector de la Universitat de Cantàbria i president de la Fundació UCEIF, per a compartir interessos i establir programes de millora en els serveis prestats a la societat. En l'acte van estar presents el director del CISE, Federico Gutiérrez-Solana, i el director de la Càtedra INCREA, Francesc Michavila.

Aquest acord es materialitza com a fruit de la relació i el treball conjunt de CISE i la Càtedra d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge de l’UJI. De forma més immediata, ambdues entitats estan analitzant la possibilitat d'implantar i desenvolupar en el campus universitari de l’UJI durant els pròxims cursos acadèmics el Programa e2, "Estudiant x Emprenedor”, dissenyat per CISE.

El Programa e2 dissenyat per CISE s'ha desenvolupat a la Universitat de Cantàbria de forma pilot al llarg d'aquest curs acadèmic amb el suport i impuls del seu vicerector d'Estudiants, Ocupabilitat i Emprendoria. Aquesta acció ha format part del pla d'activitats per al foment de l’emprenedoria previst pel CISE en el marc del desenvolupament de l'estratègia en aquest àmbit de la universitat càntabra. De forma complementària a l'acte de signatura, el director del CISE va realitzar una presentació del programa a la vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, als directors i degans dels centres de l’UJI i a l'entramat empresarial de Castelló.

Aquesta col·laboració, així com aquelles altres d'interès comú en l'àmbit de l’emprenedoria integral, seran detallades mitjançant els corresponents convenis específics que arrepleguen les modalitats concretes d'intercanvi d'experiències en les àrees d’interès manifest per a ambdues parts.

CISE i el Programa e2, "Estudiant x Emprenedor”

El Programa e2 “Estudiant x Emprenedor” ha sigut dissenyat per CISE i s'ha dut a terme a la Universitat de Cantàbria de forma pilot al llarg del curs 2012/2013 a través d'una estructura de grups de treball multidisciplinaris formats per estudiants, cadascun amb el suport i assessorament directe d'un empresari expert de la regió.

L'experiència pot considerar-se un èxit, tant per l'interès i la resposta dels mateixos estudiants i empresaris, com per l'alt interès que ha generat en diversos entorns educatius i empresarials, a nivell nacional i internacional.
Un exemple del potencial del Programa e2 ha sigut el seu reconeixement per la Càtedra Unesco de Gestió Política Universitària com a exemple de bona pràctiques en l'educació superior. A més, ha sigut la segona proposta millor valorada en el seminari biennal “En pos de la educación activa”.

Fotografies