L’UJI atorga el premi al millor material d’orientació per a secundària a Antoni V. Vaquer de l'IES Sos Baynat El projecte guardonat és una aplicació per a la gestió del treball de l’orientador

10/06/2013 | SCP

• Concurs materials d'orientació concursorientacio materialessecundaria

El jurat ha lloat la rellevància i utilitat de l’aplicació, així com la seua versatilitat per aplicar-la a altres centres educatius. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

El Vicerectorat d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa ha fet entrega del premi del V Concurs d'Elaboració de Materials d'Orientació per a l'Ensenyament Secundari, convocat a través de la Unitat de Suport Educatiu (USE), que enguany ha recaigut en l’orientador Antoni V. Vaquer Chiva de l'IES Sos Baynat.

El projecte guanyador és una aplicació en base de dades Acces per a la gestió del treball de l’orientador, una eina que facilita la gestió del Departament d’Orientació ja que permet arxivar dades rellevants com ara informació de l’alumnat i documentació legislativa de la Conselleria d’Educació; accedir a les dades mitjançant consultes; realitzar el seguiment de les activitats del Departament (seguiment d’entrevistes individuals i familiars i activitats realitzades) i elaborar informes d’acord amb els models oficials.

El jurat ha destacat la rellevància i utilitat de l’aplicació i la seua versatilitat atès que es generalitzable a altres centres educatius i és adaptable de manera que cada professional de l’orientació puga tindre la possibilitat de realitzar-hi modificacions segons les seues necessitats. El guardó consisteix en un premi en metàl·lic per un import de 700 euros per a la compra d’equipament informàtic, audiovisual i/o bibliogràfic per al Departament d’Orientació.

En l’acte d’entrega, la vicerectora d’Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, Pilar García Agustín, ha destacat que «una de les línies prioritàries de l’Equip de Govern és impulsar les relacions amb els centres d’ensenyament secundari i, per això, s’està intentant realitzar el màxim nombre d’accions en aquest àmbit a pesar de la crisi». Per la seua part, Antoni V. Vaquer ha agraït que l’UJI realitze aquest tipus d’iniciatives, ja que «és estimulant per al professorat i tot el personal implicat en l’ensenyament secundari».

Aquest concurs té com a objectiu promoure en el món de l’orientació l’elaboració de materials que servisquen de referent i de punt de reflexió, alhora que d’ajuda, per a tots aquells professionals que treballen i s’esforcen per realitzar la tasca orientadora en els centres educatius.