Publicacions de la Universitat Jaume I presenta cinc novetats en la XXIX Fira del Llibre de Castelló

15/05/2013 | MARÍA BENAVENTE MARTÍNEZ

• Fira del Llibre firallibre firallibre

Una de les novetats presentades a la Fira del Llibre va ser «Arte rupestre en la provincia de Castellón», de Juan José Ferrer. | FOTO: ÀLEX PÉREZ

L’editorial universitària Publicacions de la Universitat Jaume I va participar en la XXIX Fira del Llibre de Castelló, un gran espai cultural que es va instal·lar del 25 d’abril al 5 de maig a la plaça de Santa Clara.

Aquesta llibreria global va ser l’escenari dels actes de presentació de cinc de les últimes novetats editorials de la Jaume I. Les presentacions, que van ser un èxit d’assistència, van comptar amb personalitats rellevants de la Jaume I com ara el president de la FUE-UJI i del Consell Social, Rafael Benavent; el vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Wenceslao Rambla, i els catedràtics José Antonio Piqueras i Santiago Fortuño.

Una de les novetats presentades a la Fira del Llibre és Arte rupestre en la provincia de Castellón, de Juan José Ferrer. En aquesta obra es realitza una acurada catalogació de les pintures rupestres que s’han anat descobrint en les terres de Castelló des de 1917, mostrant troballes científicament inèdites fins avui que han sigut declarades Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Per la seua banda, dins de la col·lecció «Fundació Càtedra Enric Soler i Godes», es va presentar Mestres, escoles i periòdics d’Antonio García Madrid, un llibre que aborda el primer moviment de mestres seguidors de les tècniques i innovacions escolars de Célestin Freinet, del qual Soler i Godes va formar part de manera significativa.

Pelayo del Castillo de Vicente José Nebot és una altra de les novetats presentades. Aquesta obra ha sigut coeditada amb l’Ajuntament de Castelló i forma part de la col·lecció «Estudis Filològics». S’hi presenta la vida i època de l’escriptor castellonenc que li dóna nom, així com una edició crítica de poesies diverses.

Dins de la col·lecció «Humanitats» en són dues les novetats: Fent fortuna, de Rosa Cuartero, i Del neocatolicisme al neocarlisme, d’Anna Peñalver. Fent fortuna analitza la procedència geogràfica, les activitats econòmiques o el nivell de riquesa de la burgesia castellonenca en el període comprés entre 1770 i 1841 al mateix temps que retrata les relacions socials i familiars d’aquesta nova classe social. Per la seua banda, Del neocatolicisme al neocarlisme es proposa entendre els orígens del pensament d’Antonio Aparici y Guijarro (1815-1872), un personatge clau en la conformació de la dreta espanyola.

Publicacions de l’UJI també va ubicar el seu propi estand a la carpa de la Fira del Llibre per tal d’exposar la seua oferta a la ciutadania. Cal destacar que l’obra de què més exemplars es van vendre va ser la novetat Fent fortuna, de Rosa Cuartero. A més a més, l’editorial de la Jaume I va estar present en la Fira del Llibre de València, celebrada simultàniament a l’esplanada de Vivers.

L’editorial universitària, en els seus objectius de respondre a les necessitats de la comunitat universitària en material d’edició, de divulgar la investigació i de donar suport a la docència, va manifestar que l’edició del saber en paper és necessària i lloable, i va aplaudir la realització d’aquesta Fira del Llibre, que any rere any es consolida com una cita cultural ineludible.