Universitat Jaume I - UJI - Castello

Agenda
Servei de Comunicació i Publicacions

    L'UJI celebra el Dia Mundial del Teatre amb la representació de «El més feliç dels tres» al Teatre Provincial del Raval

    Castelló, 17 de març de 1997

    La Universitat Jaume I (UJI) de Castelló celebra el Dia Mundial del Teatre amb la representació de l'obra "El més feliç dels tres" de Eugene Labiche al Teatre Provincial del Raval. La representació, que serà posada en escena pel grup relacionat amb la Universitat "Totaorri", tindrà lloc a les 21 hores del 25 de març i el públic podrà assistir-hi de manera gratuïta. Per a valorar l'importancia i el significat d'aquesta celebració internacional, Tian Gombau, director de l'Aula de Teatre de l'UJI, organisme que organitza l'activitat amb la col·laboració del Raval i de "Totaorri", es remeteix al missatge internacional que per a l'ocassió ha fet públic Jeong Ok Kim, director d'escena i president de l'Institut Internacional del Teatre i que es reprodueix a continuació pel seu interès.

    Missatge Internacional de Jeong Ok Kim

    Aquests dies, en què veiem que el món s'encamina cap a la unificació, crec, cada volta més, en la necessitat de la pau per a la humanitat. Per a nosaltres, el món que cal crear ha de ser d'entesa i harmonia, sense divisions ni discòrdies. Un món on no hi haja uniformitat, però sí diversitat creadora, que és l'essència mateix del nostre ésser. I això només es podrà acomplir a través de la mútua acceptació dels uns i els altres. És l'esperit obert a la comprensió present en cada un dels nostres encontres, el que ens permetrà conservar la personalitat i l'originalitat.

    En el segle XX, l'ésser humà ha descobert el progrés esplendorós del domini del material i la tecnologia, que han transformat profundament la societat; però, que no ha aconseguit fer desaparèixer la pobresa i la fam, ni tampoc ha evitat els conflictes ni les guerres. Ens desesperem per la nostra impotència enfront d'aquesta realitat. Què podem fer? Què pot fer el teatre? La tràgica situació a què hem arribat és el fruit de l'estretor del dogmatisme i de la intolerància. I pensem que el teatre pot ser una resposta per a curar aquesta malaltia. Creiem en la importància d'escoltar atentament les paraules dels actors de teatre més que els discursos dels homes de la política i dels experts tècnics.

    Esperem que aquesta situació tràgica d'un segle XX envellit es transforme en una situació florent d'un segle XXI prometedor. De veure evolucionar un món que ha esdevingut inhumà a un altre món altruista i generós. Creia viure en un país situat en els confins de la terra. Fins al segle XIX, Corea era un dels països més tancats al món exterior. Situat en una regió apartada d'Orient a la qual era díficil accedir.

    Avui, en aquesta part allunyada de l'Extrem Orient, on els artistes dramàtics del món sencer es reuniran l'any 1997 amb motiu del XXVII Congrés Mundial de l'Institut Internacional de Teatre, Seül, la nostra capital, que ha sigut descartada de la resta del món, es convertirà en el nou centre de l'art dramàtic mundial. I és necessari que aquesta trobada de dimensió universal puga suscitar el naixement de nous centres. En un món unificat, cada nació podria ser un centre i la noció d'Orient o Occident, així com la de nord i sud, esdevindria antiquada.

    Aquest món on la divisió de nord-sud i est-oest desapareixeria, aquest món on el centre seria aquell on es trobara cada nació, veuria desaparèixer l'estretor del dogmatisme i la mesquinesa de la intolerància, i es convertiria en el de la diversitat creadora i de l'originalitat i de l'originalitat de cada individu. És necessari conservar en l'esperit la idea que ens trobem en el trànsit cap a un nou mil·lenni i que hem de crear un Nou Món.

    Dades biogràfiques de Jeong Ok Kim

    Nascut l'any 1932 a Corea, és un dels més importants professors i directors de teatre del seu país. L'any 1953 emprén la seua labor docent a la Universitat de Chung-Ang i des de 1996 és degà de l'Escola de les Arts d'aquesta Universitat. Director en més de trenta obres dramàtiques, els seus muntatges han realitzat gires pel Japó, França, Espanya, els Països Baixos, Tunísia i Txecoslovàquia. Ha contribuït notablement a l'intercanvi internacional en el camp de les arts escèniques i la promoció, comprensió i amistat entre artistes de l'est i de l'oest. L'any 1995 fou elegit president de l'Institut Internacional del Teatre.


    Informació proporcionada per:

    Tian Gombau
    Director de l'Aula de Teatre de la Universitat Jaume I
    Telèfon de contacte: +34 64 34 5697
    <cazalill@sg.uji.es>

    Data de modificació: --
    Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16