Universitat Jaume I - UJI - Castello

Agenda
Servei de Comunicació i Publicacions

    L'ITC estudiarà en profunditat els materials ceràmics reforçats per composites

    El 3 de maig i en el marc del Projecte europeu EUROCERAM, l'ITC acull un Seminari en el qual participaren professors de les Universitats d'Aveiro (Portugal), Limerick (Irlanda) i Tampere (Finlàndia).

    La Sala de Juntes de l'ITC acollirà el 3 de maig, a partir de les 10 hores del matí un Seminari Regional emmarcat en el Projecte europeu EUROCERAM (Programa Reciti II), la xarxa de cooperació interregional quant a tecnologies punta en el camp de la ceràmica que agrupa a set regions europees, en el qual s'estudiaran en profunditat els Composites com agents capaços de reforçar els materials ceràmics.

    La primera de les conferències estarà a càrrec de Sra. Marta Oliveira, de la Universitat d'Aveiro (Portugal), seguida pel Dr. Tapio Mäntylä, de la Universitat Tecnològica de Tampere (Finlàndia), que la seva conferencia es desenvoluparà entorn de l'estructura i l'estabilitat mecànica dels composites ceràmics. Després d'una pausa, serà el torn del Dr. Stuart Hampshire, del Centre d'Investigació de Materials de la Universitat de Limerick (Irlanda), qui parlarà sobre els nanocomposites d'alúmina i les seves aplicacions en recobriments.

    Per a finalitzar, el Dr. Filipe Oliveira, de la Universitat d'Aveiro (Portugal) parlarà sobre la millora de la resistència a l'abrasió dels elements Si3N4 mitjançant l'addició de làmines de Al2O3

    Els composites es realitzen a partir de dos o més materials distints que al combinar-se entre ells, poden oferir millors resultats (robustesa, tenacitat, durabilitat) que els quals proporcionarien cadascun de manera aïllada.


    Informació proporcionada per: Àrea de Relacions Informatives
    Data de modificació: --
    Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16