Universitat Jaume I - UJI - Castello

Agenda
Servei de Comunicació i Publicacions

    La Jaume I organitza un cicle de conferències al voltant del premi Nobel d'Economia Amartya Sen

    El prestigiós economista serà investit enguany doctor honoris causa per l'UJI

    La Universitat Jaume I ha organitzat un cicle de conferències en honor al premi Nobel en Economia Dr. Amartya Sen que, sota el títol de Economía, Desigualdad social y Pobreza té com a finalitat repassar l'obra d'aquest insigne economista que serà investit doctor honoris causa per l'UJI enguany. El nomenament com a doctor honoris causa del professor Amartya Kumar Sen es va aprovar per unanimitat en la reunió de la Junta de Govern de la Universitat Jaume I celebrada el passat 25 de juliol del 2000, a proposta de la Unitat Predepartamental d'Economia i la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

    La figura del professor Sen reuneix les qualitats de científic de gran projecció acadèmica amb la preocupació dels problemes socials del seu entorn. En aquest sentit, el nou doctor honoris causa representa un exemple per a l'alumnat de la Universitat Jaume I, conscient que no sols ha de preocupar-se per transmetre coneixements als alumnes, sinó que també ha de formar-los en valors fonamentals com ara la solidaritat, justícia, igualtat i cooperació internacional. Valors tots ells molt presentes en l'obra del professor Sen i que van contribuir, al costat dels seus mèrits acadèmics, perquè l'Acadèmia Sueca de les Ciències li concedira en 1998 el Premi Nobel d'Economia.

    Les jornades sobre Economía, Desigualdad social y Pobreza tindran lloc durant els mesos de març a maig, i l'acte inaugural serà el dia 6 de març. En aquestes jornades es pretén resumir part de les aportacions del professor Sen als drets col·lectius (regles de decisió social), drets individuals (igualtat d'oportunitats i llibertat per a elegir), problemes socials com la fam i la pobresa al Tercer Món, la desocupació i la necessitat de cooperació internacional per al desenvolupament econòmic dels països més desfavorits. Per a això, es comptarà amb destacats experts als camps que ha desenvolupat la seua activitat el professor Sen, entre els quals es poden destacar el professor J. Mickelwright, d'UNICEF Itàlia; el professor Salvador Barberá, catedràtic de la Universitat Autònoma de Barcelona; i el professor J. Ruiz Castillo, catedràtic de la Universitat Carlos III de Madrid, entre altres.

    Aquest cicle de conferències s'ha organitzat per la Unitat Predepartamental d'Economia, en col·laboració amb el Vicerectorat de Relacions Internacionals i Cooperació i la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, i compta amb el patrocini de la Fundació Caixa Castelló- Bancaixa, la Generalitat Valenciana i BP Oil. El comitè organitzador està format pels professors Vicente Orts, Ana Fuertes i Nikolaos Georgantzis, i amb el professor Miguel Ginés com a director tècnic.

    Programa previst:

    Presentació del Cicle de Conferències i primera Jornada:
    Dia : 6 de març del 2001
    Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
    Tema: Figura y obra del profesor D. Amartya Sen
    Conferenciant: José Casas Pardo. Catedràtic d'Economia Política de la Universitat de València

    1a Jornada: Lluita contra la pobresa i la desigualtat
    Conferenciant: John Micklewright. UNICEF Itàlia

    2a Jornada: Regles d'Elecció Social i Processos de votació
    Dia: 14 de març de 2001
    Lloc: Sala de Graus de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques
    Conferenciant: Salvador Barberá. Catedràtic d'Economia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

    3a Jornada: Justícia i Igualtat: Igualtat d'Oportunitats
    Conferenciant: Carmen Herrero. Catedràtica d'Economia de la Universitat d'Alacant.

    4a Jornada: Llibertat per a elegir
    Conferenciant: Jorge Nieto. Catedràtic d'Economia de la Universitat Pública de Navarra.

    5a Jornada: Metodologia i didàctica en l'Economia
    Conferenciant: Xavier Calsamiglia. Catedràtic d'Economia de la Universitat Pompeu Fabra

    6a Jornada: Desigualtat i Pobresa a Espanya
    Conferenciant: Javier Ruiz Castillo. Catedràtic d'Economia de la Universitat Carlos III de Madrid.

    7a Jornada: La desocupació com a causa de desigualtat a Europa
    Conferenciant: Juan José Dolado. Catedràtic d'Economia de la Universitat Carlos III de Madrid

    8a Jornada: Cooperació i Desenvolupament
    Conferenciant: José Antonio Alonso. Catedràtic d'Economia. Universitat Complutense de Madrid

    Taula redona: Cooperació i Desenvolupament Econòmic
    Participants:

    • Prof. Vicent Martínez Guzmán. Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau.
    • Prof. José Antonio Alonso. Catedràtic Economia.
    • Prof. Jorge Cardona. Catedràtic de Dret.
    • Prof. José María Jordán. Catedràtic d'Economia.
    • Prof. Ignacio Aymerich. Professor de Dret.
    • Prof. Vicente Orts. Catedràtic d'Economia.

    Moderadora:

    • Prof. Ana Fuertes. Degana de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.

    Organitza:

    Unitat Predepartamental d'Economia

    Informació proporcionada per: Àrea de Relacions Informatives
    Data de modificació: --
    Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16