Malalties neurodegeneratives

22/11/2024 | SCP
Compartir

Compartir

Linkedin
BlueSky
Facebook
Mastodon
Whatsapp
Gmail
Imprimir

L'Organització Mundial de la Salut estima que el nombre de persones que viuen amb demència a tot el món augmentarà de 55 milions en 2019 a 139 milions en 2050 i posa el focus en la prevenció, perquè fins a un 40% dels casos de demència podrien prevenir-se o retardar-se. La investigació sobre aquest tipus de malalties és fonamental perquè aquestes persones puguen viure amb la major salut possible i durant el major temps possible.

En el primer pòdcast d'aquest peculiar viatge (emès el 12 de febrer de 2024) participen com a convidats Javier Burgos (Unitat Predepartamental de Medicina), Patricia Mir (Departament d’Història, Geografia i Art) i Ana Vernia (Departament d’Educació i Didàctiques Específiques). La presentació i producció ha estat a càrrec d'Andrea Miralles Sánchez i Ana Sanz Sancho.

L'art i la música es connecten de manera multidisciplinària en la investigació de l'Alzheimer. Patricia Mir realitza un repàs històric d'obres i pintors vinculats a aquestes malalties, Ana Vernia explica com funciona la música com a eina terapèutica i Javier Burgos, a més de parlar sobre aspectes mèdics, també conta la seua relació amb les monomanies de Géricault i el descobriment de dues d'aquestes obres.

L'àudio del programa està disponible a iVoox i també a Spotify.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions