La Universitat Jaume I destina un milió d’euros a la formació de joves investigadors

22/09/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha publicat una convocatòria d’ajudes per a la contractació de 17 investigadors predoctorals por un import superior al milió d’euros, en el marc del Pla Propi d’Investigació. Les sol·licituds es poden presentar fins al pròxim divendres 29 de setembre, el qual coincideix amb la data de tancament del període de preinscripció en estudis de doctorat per al curs acadèmic 2017/2018.

L’objectiu de la convocatòria de contractes predoctorals és «promoure la formació de joves investigadores i investigadors amb talent als quals oferim la realització del doctorat amb un contracte laboral de tres anys», explica el vicerector d’Investigació i Doctorat Jesús Lancis. El doctorat permet l’estudiantat amb els estudis de màster finalitzats l’oportunitat de desenvolupar un projecte d’investigació en l’àmbit de la recerca als departaments i instituts d’investigació de la Universitat Jaume I.

MOBILITAT INTERNACIONAL

Aquests contractes estan focalitzats en l’adquisició de les competències i les habilitats relacionades amb la investigació científica de qualitat. A més a més, «els investigadors i les investigadores en formació disposen d’oportunitats de mobilitat internacional i d’un programa de formació complementari organitzat per l’Escola de Doctorat de la Universitat Jaume I», destaca Lancis.

La Universitat Jaume I, reconeguda en la prestigiosa llista de 500 universitats del rànquing de Xangai en funció de criteris basats en l’impacte mundial de la recerca desenvolupada, proporciona un entorn atractiu i competitiu per a formar-se en l’àmbit de la recerca realitzant una investigació d’excel·lència.

L’anterior convocatòria de contractes predoctorals el 2016 va permetre la incorporació als grups de recerca capdavanters de la Universitat Jaume I de 15 investigadores i investigadors en formació. Actualment, aquest estudiantat desenvolupa els seus projectes de recerca en temàtiques com ara l’etiquetatge automatitzat de productes, l’encapsulament de materials tòxics, la qualitat i la traçabilitat dels productes alimentaris, la qualitat organolèptica i la detecció de l’estrès en cultius, l’aprofitament energètic, la formació dels futurs mestres, els reptes constitucionals del dret d’asil, la massificació dels destins turístics, la identitat de gènere en les dones directives, el funcionament de les organitzacions, les conductes addictives, el tractament de la depressió i els canvis funcionals en el cervell causats per la maternitat.

DOCTORAT

La Universitat Jaume I té oberta fins al 29 de setembre de 2017 la preinscripció per als programes de doctorat. Enguany, l’UJI ofereix 20 programes de doctorat en cinc branques: Art i Humanitats; Ciències; Enginyeria i Arquitectura; Ciències Socials i Jurídiques i Ciències de la Salut. Aquest curs s’ha incorporat un nou programa en Disseny, Gestió i Avaluació de Polítiques Públiques de Benestar Social.