Professorat de l'Àrea d’Expressió Gràfica Arquitectònica de l’UJI promou l’estudi del patrimoni arquitectònic de la Comunitat Valenciana amb les seues tesis doctorals

12/06/2017 | SCP

El Palau Castell de Beatriz de Borja en Castellnovo i el Palau Condal d’Oliva han sigut les dues construccions elegides per María de la Cueva Santa Morro i Joaquín Ángel Martínez Moya, respectivament, per a desenvolupar la seua tesi doctoral relacionades amb l’estudi i la difusió del patrimoni arquitectònic de la Comunitat Valenciana. Els doctorands, que formen part del claustre docent del Grau en Arquitectura Tècnica de la Universitat Jaume I, ha obtingut la qualificació d’excel·lent cum laude en la defensa del seu treball d’investigació.

La tesi «Castillo-palacio de Beatriz de Borja. Análisis arquitectónico, métrica y trazas», dirigida per les professores Concepción López González de la Universitat Politècnica de València, i Beatriz Sáez Riquelme de l’UJI, ha consistit en l’estudi històric i alçament gràfic de les ruïnes del castell que va ser residència de Beatriz de Borja. Després de la recopilació de dades, la doctoranda ha realitzat una anàlisi mètrica i una comparació amb altres castells semblants, presentant fins i tot una reconstrucció virtual del castell en el seu moment de màxima esplendor.

D'altra banda, la tesi «La arquitectura del expoliado palacio condal de Oliva a través del legado gráfico», dirigida per les professores Alba Soler Estrela i María Jesús Máñez Pitarch, ambdues de la Jaume I, ha consistit en la recopilació de documentació històrica sobre el desaparegut palau comtal d’Oliva i l’alçament gràfic d’alguns dels elements del palau que encara perviuen, el que ha permès la construcció de maquetes d’algunes portades amb impressió 3D i la virtualització del palau mostrant imatges i animacions per a la seua visualització en 3D.

En el primer cas, el tribunal avaluador ha estat format pels doctors Jorge García Valldecabres de la Universitat Politècnica de València, com a president, i Alba Soler Estrela, de l’UJI, i Juan Carlos Piquer Cases, de la Universitat Politècnica de València, com a vocals. I en el segon, per les doctores Concha García López de la Universitat Politècnica de València, com a presidenta; Mercedes Valiente López de la Universitat Politècnica de Madrid, i el doctor José Antonio Barreda Vera de la Universitat de Sevilla, com a vocals.