Cinquanta-vuit joves investigadors i investigadores exposen a l’UJI els seus projectes d’investigació

26/06/2017 | SCP

El lliurament de premis i diplomes de la IX Reunió Científica «El gust d'investigar» ha posat el punt final a un any de treball, que ha reunit durant una jornada més d’un centenar de persones, entre alumnat i professorat, a l’aula magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, amb l’exposició dels 21 treballs d’investigació realitzats al llarg del curs acadèmic. Paral·lelament a les presentacions, els grups participants han preparat un pòster sobre la investigació que s’ha exposat al vestíbul de l’Escola.

Aquest concurs, organitzat per l’ESTCE i el CEFIRE, amb la col·laboració de les empreses BP España, UBE i Aquarama; l’Institut d’Aqüicultura Torre de la Sal (CSIC); els vicerectorats d’Estudiants i Investigació de l’UJI i la Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua, ha comptat amb la participació de 58 alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat, tutoritzats per 14 membres del professorat. L’alumnat pertany a centres d’educació secundària de l’Alcora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Grau de Castelló, Torreblanca, la Vall d’Alba i Vila-real.

Els equips guanyadors d’aquesta convocatòria han sigut els següents:

El premi de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals al segon millor treball ha sigut per a la investigació titulada «Determinación del campo magnético terrestre», presentada per Amin Azzouzi Benchadli, Manuel Aparicio Granell i Mohamed Achebak Chagdali, tutoritzats per Manuel Roca Vicent, de l’IES Llombai de Borriana.

L’equip guanyador en l’àrea de Matemàtiques, Física i Química ha sigut el format per Carina Stefania Calina, Celia García Redondo i Laura Escudero Oliver, de l’IES Llombai de Borriana amb el treball «Potato gun», tutoritzat pel professor Manuel Roca Vicent.

El guardó en l’àrea de Ciències de la Vida, la Salut, la Terra i el Medi Ambient ha sigut per a l’equip format per Amanda Victoria Peris, Lucía Aragón Serrano i Alexandra Gabriela Símica de l’IES Penyagolosa de Castelló de la Plana amb el treball «Estudi de les proteïnes de la llet» tutoritzat per les professores Desideria Amela Querol i Manuela Segura Segura.

En l’àrea de Tecnologia i Informàtica el guardó ha sigut per als alumnes Carmen Sebastià Redón, Inés Navarro Izquierdo, Alejandra Castell Aleixandre i Juan Ignacio Ferrer González, de l’IES Francesc Tárrega de Vila-real amb el treball «PLATEMA» tutoritzat pels professors Felipe Usó Silvestre i Juan Ferrer.

El premi especial BP Oil ha sigut per als alumnes Marc Espinosa Edo i Víctor Gómez Pol, amb el treball «Fractales» de l’IES Miquel Peris del Grau de Castelló de la Plana, tutoritzats pel professor Vicente Agost Gómez.

El premi especial de la Càtedra FACSA d’Innovació en el Cicle Integral de l’Aigua de l’UJI ha sigut per al treball «Entre aigües» presentat per Altea Ferrando Ibáñez, Andrea Andreu Porcar i Anna Valls Verdoy, de l’IES Alfons XIII de la Vall d’Alba, tutoritzades per Eugènia Delcampo Montañés.

El guardó de l’Institut d’Aqüicultura de Torre de la Sal (CSIC) ha recaigut en l’equip format per Ana Custodio Ferrando, Mireia Bort Bellés i Paula Martínez Borrás, de l’IES Alfons XIII de la Vall d’Alba, tutoritzat per la professora Salvadora Català Martínez, amb el treball «Influència dels factors físics en el desenvolupament i creixement d’Artemia franciscana».

El guardó a la millor presentació oral ha recaigut en Claudia Lapeña Sidro, Judit del Valle Molina i Melissa Evora Pérez de l’IES Nuestra Señora de la Consolación de Castelló de la Plana, amb el treball «Aprender con la RV», sota la tutorització del professor Alfonso Guillermo Mezquita Gasch.

El comitè científic d’aquesta edició ha estat format per Manel Canseco, Sergio Mestre i Amable Pérez del CEFIRE; i Antonio Gallardo, Jesús Lancis, Leonor Lapeña, Ignacio Morell i Arianna Renau de l’UJI. L'objectiu del concurs és que els joves, en equips de dos, tres o quatre persones i tutoritzats per un membre de seu professorat, desenvolupen un treball d'investigació en diverses àrees de coneixement, com ara les matemàtiques, les ciències de la vida, la salut, el medi ambient, la tecnologia o la informàtica.

Més informació: https://sites.google.com/site/elgustodeinvestigar/curso-2016-2017