La comunitat educativa castellonenca es bolca en la tercera edició de Firujiciència per a compartir experiències científiques

23/04/2017 | SCP

Més d’una seixantena de tallers han omplit de ciència el pavelló poliesportiu de la Universitat Jaume I, en què al voltant de dos mil alumnes i mestres han gaudit de les explicacions que els més de dos-cents joves talleristes han donat a totes les persones que ha mostrat interès per conèixer la seua experimentació i les seues aplicacions en la tercera edició de Firujiciència, una iniciativa de l'UJI i el Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (Cefire) de Castelló.

La mostra científica ha reunit a la universitat pública de Castelló alumnat i professorat de més de trenta centres de tota la província que han tingut l’oportunitat de conèixer més sobre els dinosaures, els residus urbans, l’electromagnetisme, els meteorits, l’aigua o els robots. Els grups d’alumnes més menuts han disposat d’espais on l’alumnat del Grau en Mestre d'Infantil de l’UJI ha realitzat experiments més comprensibles per a ells.

Durant la inauguració, el professor del Departament d’Educació de l’UJI i coordinador del comitè organitzador, Enric Ramiro, ha destacat l’esforç que realitzen el personal docent, l’alumnat i les famílies per a participar en la fira i ha instat que «es gaudisca de la ciència». Enric Porcar, regidor de Cultura i Esports de l’Ajuntament de Castelló de la Plana, ha comentat que experiències com aquesta, on es comparteix el que es fa als centres educatius, afavoreixen l’aprenentatge perquè «compartint s’aprèn molt més».

Per últim, Jesús Lancis, vicerector d’Investigació i Doctorat de l’UJI, ha assenyalat que «és una dada molt significativa que dues mil persones de la comunitat educativa participen en una activitat com aquesta» i ha desitjat que «siga una jornada molt productiva, en què pugueu comprendre la importància que la ciència té per a l’UJI i el nostre interès per compartir-la». La fira ha comptat amb l'Obra Social La Caixa, la Refineria BP de Castelló i la Càtedra d'Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» com a entitats col·laboradores.

Imatges de la fira: http://www.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2017/04/06/firujiciencia-17/