L'equip de recerca en robòtica submarina de l’UJI realitza amb èxit les proves d'integració d'un nou robot per a estudis subaqüàtics Els treballs es duen a terme de forma coordinada per l’UJI, la Universitat de Girona i la Universitat de les Illes Balears

09/03/2017 | SCP

L'equip de recerca en robòtica submarina de la Universitat Jaume I està realitzant del 27 de febrer al 10 de març les proves d'integració del projecte MERBOTS, en el qual s'han treballat aspectes per al desenvolupament d'un nou robot d'intervenció submarí que puga auxiliar als arqueòlegs en els seus estudis subaquàtics.

Els treballs s'estan duent a terme de forma coordinada per l’UJI juntament amb el Centre de Recerca de Robòtica Submarina de la Universitat de Girona i el Grup de Robòtica Submarina de la Universitat de les Illes Balears, els quals són responsables del sistema de manipulació, el vehicle mòbil, i el sistema de visió, respectivament.

Les proves d'integració, que s'estan desenvolupant amb èxit en aigua dolça en el Centre de Recerca de Robòtica Submarina de la Universitat de Girona, culminaran a la fi del mes de març quan el sistema es valide en el mar.

Cal destacar que gràcies als estudiants de doctorat de l’UJI Diego Centelles, Javier Pérez, Eduardo Rubino, Juan Carlos García, Antonio Peñalver, Javier Fresneda i David Fornas, així com als professors Pedro Sanz, Raúl Marín, José Manuel Claver, Alberto Alvares, Jorge Sales, i José Vicente Martí, s'han aconseguit avanços destacats en aquest àmbit, com per exemple l'enviament d'imatges i telemetria per canals sense fils submarins (sonar i ràdio freqüència), la manipulació autònoma i la interfície d'usuari amb tècniques de realitat virtual.

Més informació: www.irs.uji.es