Maig

20/12/2016 | SCP

Maig

• Nanofluids per a transport

El professor de l'UJI Enrique Juliá ha sigut elegit coordinador de la COST Action «Overcoming Barriers to Nanofluids Market Uptake».

• Jornades Olfactòries

La ROE, que celebra el desè aniversari, reuneix a La Franca (Astúries) investigadors nacionals i internacionals del sistema olfactori entre els dies 5 i 7 de maig de 2016.

• LIFE Foundrytile

S'ha realitzat la recopilació d'informació tant del sector fonedor com del sector ceràmic i la selecció de mostres procedents de diverses foses.

• Detecció en línia de legionel·la

Entre tots els projectes, destaquen els 14 espanyols, que rebran un total de 15,4 milions d'euros.

• «Pint of Science» arriba per primera vegada Castelló de la mà d'investigadors de l’UJI

Castelló acull per primera vegada el Festival Internacional de Ciència «Pint of Science», una trobada que busca apropar la ciència a la societat, la segona edició de la qual se celebrarà en maig de 2016 en 21 ciutats espanyoles.

• Trastorns adaptatius

El Labpsitec ofereix tractament en línia gratuït per als trastorns adaptatius a persones de més de 18 anys.

• REMEB es presenta en Permea

El projecte REMEB es presenta en el congrés internacional de referència en la recerca en tecnologia de membranes.

• Investigadors de l’UJI desenvolupen una innovadora tècnica per a la detecció de contaminants en peixos i mariscos

Investigadors de l'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) han desenvolupat una innovadora tècnica per a la detecció i quantificació de contaminants en mostres alimentàries, principalment d'origen marí.

• Projectes Càtedra Reciplasa UJI

La Càtedra Reciplasa ha organitzat per dijous 26 de maig de 2016 a les 16 hores en la sala de premsa de Rectorat una sessió de presentacions de projectes.

• Cristal·lització a l’Escola

Un total de 160 d’alumnes de secundària i batxillerat van participar el passat 13 de maig de 2016 en la final del Concurs de Cristal·lització a l’Escola, organitzat pel professor Vicente Esteve de l’Àrea de Química Orgànica de l'UJI.

• Publicitat i lluita narcotràfic

La tesi presentada en la Universitat Jaume I per Hermes Ulisses Prieto Mora posa de manifest com com la publicitat oficial va ser utilitzada per a legitimar l'estratègia armada de combat al narcotràfic en Mèxic.

• Risc del català en la ciència

El director de la Revista Mètode, Martí Domínguez, ha advertit del risc que pateix el català en l'àmbit científic a causa de la preponderància de l'anglesa en el que ha arribat a qualificar com «una tirania».

• Investigació Càtedra Reciplasa

Personal de la Càtedra Reciplasa de l’UJI explica els resultats i la influència de les investigacions sobre aigües residuals i residus sòlids urbans.

• Drogues il·lícites en aigües residuals

Científics de l’Institut Universitari de Plaguicides i Aigües han participat en la revisió periòdica sobre estimació del consum de drogues il·lícites a Europa a través de l’anàlisi de les aigües residuals.