L'UJI premiarà el personal investigador que destaque a apropar la seua recerca a la societat amb un vídeo

30/04/2016 | SCP

•  research-pitches _MG_9985
  •  research-pitches _MG_9994

Francisco Fernández Beltrán, Inmaculada Fortanet i Jesús Lancis. | FOTO: Àlex Pérez

•  research-pitches _MG_9999
  •  research-pitches _MG_9960

•  research-pitches _MG_9964
  •  research-pitches _MG_9973
  •  research-pitches _MG_9971

Francisco Fernández Beltrán i Inmaculada Fortanet. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I ha presentat al personal investigador el concurs Research Pitches organitzat per la universitat pública de Castelló amb l’objectiu de fomentar la formació en tècniques de comunicació de la ciència dels investigadors i investigadores d'aquesta universitat i premiar un màxim de tres treballs que hagen destacat per la seua capacitat d'acostar la recerca a la societat.

Durant la presentació, la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, ha explicat que el concurs demana als participants que expliquen, en un vídeo de tres minuts, els aspectes més significatius de les seues investigacions perquè «hi ha més necessitat de conèixer què s’investiga, però d’una forma breu, comprensible i motivadora» i perquè «aquesta habilitat de fer micropresentacions es demanarà cada vegada més al personal investigador».

El director de l’Escola de Doctorat, Jesús Lancis, ha subratllat la importància de la formació en competències transversals del personal investigador, entre les quals hi ha «la participació en discussions científiques internacionals i la divulgació davant qualsevol tipus de públic» i el responsable del Servei de Comunicació i Publicacions, Francisco Fernández Beltrán, ha recordat que l’UJI posseeix una Unitat de Cultura Científica i de la Innovació que ofereix al personal investigador els recursos comunicatius necessaris per a la difusió dels resultats d’investigació, centrada en l’audiovisual mitjançant el videoblog http://blogs.uji.es/cienciatv/.

Els investigadors i investigadores que desitgen participar-hi han de presentar una peça audiovisual de tres minuts de durada, com a màxim, on realitzen una descripció de la investigació que duen a terme i de la seua repercussió social. L’extensió recomanada per al discurs és d’unes 400 o 450 paraules, preferiblement en anglès, a la qual també es poden afegir tres diapositives fixes. El termini de presentació finalitza el 15 de juny de 2016.

Presentació del concurs

Bases de la convocatòria