Els socis del projecte europeu REMEB avaluen els avanços tècnics i resultats obtinguts durant el primer semestre del projecte

13/03/2016 | SCP

Els dies 7 i 8 de març s'ha celebrat a València, en la seu de la Cambra de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de València, la segona reunió de socis del projecte europeu de recerca REMEB. Els objectius d'aquesta iniciativa són la implementació i validació d'un biorreactor de membranes ceràmiques de baix cost (MBR) en una Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR), l'estudi d'impacte i rèplica d'aquesta tecnologia per a la reutilització de l'aigua en regions amb escassetat d'aigua i el sector industrial, així com, la definició d'un pla de negoci adequat per a iniciar la comercialització d'aquesta tecnologia, una vegada finalitze el projecte.

El projecte, liderat per FACSA (Societat de Foment Agrícola Castellonenc, S.A.), i en el qual participen com a socis estatals Iproma, ITC-UJI, el Consell de Cambres de comerç, Indústria, Serveis i Navegació de la Comunitat Valenciana i Esamur, compta amb un pressupost de 2.361.622,50€ i està cofinançat per la Unió Europea a través del Programa HORITZÓ 2020, tenint prevista la seua finalització a l'agost de 2018.

REMEB sorgeix de la recerca en el camp de les membranes ceràmiques reciclades de baix cost. Aquestes es basen en els residus obtinguts en l'agricultura i els processos industrials (sub-productes), tals com els residus sòlids d'oli d'oliva, residus de marbre i la chamota, a més de les matèries primeres típiques utilitzades en la indústria ceràmica. El projecte pretén aconseguir diversos objectius específics: la valorització dels residus de diferents processos agrícoles o industrials, fabricació d'un producte innovador usant materials reciclats, la validació d'un nou MBR amb menors costos inicials i de funcionament mitjançant l'ús de membranes ceràmiques de baix cost i comparació entre el MBR REMEB i el MBR en funcionament en la EDAR seleccionada per a la validació.

Aquesta segona reunió ha servit per a avaluar els avanços tècnics de les diferents activitats del primer període semestral i mesurar els resultats obtinguts, així com per a facilitar l'intercanvi d'informació i la coordinació entre els socis. A la mateixa han assistit representants de tots els socis participants, per part d'Espanya, de la Societat de Foment Agrícola Castellonenc, S.A (FACSA), de l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica – Universitat Jaume I de Castelló (ITC-UJI), de Recerca i Projectes Medi ambient, S.L. (IPROMA), de l'Entitat Regional de Sanejament i Depuració d'Aigües Residuals de la Regió de Múrcia (ESAMUR), i de les Cambres de comerç de la Comunitat Valenciana, d'Itàlia, el Centre Ceràmic Bologna (CENTRE CERAMICO), de França, Imeca Process (IMECA), de Noruega, BiowaterTechnology (BIOWATER), de Xipre, Atlantis Consulting Cyprus (ATLANTIS), de Turquia, Seramik Arastırma Merkezi A.S. (SAM), i de Colòmbia, la Universitat Antonio Nariño (UAN).