Més de 1.500 estudiants de la província visitaran la Fira Destaca 2016

09/11/2016 | SCP

Els centres educatius tenen una cita amb la ciència en Destaca 2016, fira organitzada per la Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Vila-real. Més de 1.500 alumnes de sisè de primària, d’ESO i batxillerat podran gaudir de cinc dies d’activitats, exposicions i demostracions que apropen els últims avanços en ciència. Aquesta xifra suposa un increment d’un 20% respecte al 2014, quan es va celebrar la primera edició de la fira. Les jornades de divulgació se celebraran del 21 al 25 de novembre de 2016 al mateix Centre de Congressos, Fires i Trobades de Vila-real.

Des que l’edició passada la Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I  convidara a la Setmana de la Ciència poblacions properes a Vila-real, any rere any són més els alumnes que se sumen a visitar les activitats de divulgació científica. Aquest any, l’IES Serra d’Espadà d’Onda és la novetat en la llista de centres d’ESO que acudiran a la fira. A més, com en 2014, acudiran a la cita centres de Vila-real, Onda, Almassora i Borriana.

Pel que fa als centres i alumnes que acudiran a Destaca 2016, seran 560 alumnes de sisè de primària, 600 d’ESO i batxillerat i la resta s’espera que vinguen des de les universitats de tota la Comunitat Valenciana. Amb l’organització de l’Ajuntament de Vila-real i la col·laboració de la Càtedra d’Innovació Ceràmica i la Universitat Jaume I, s’han desenvolupat tres activitats diferents per als alumnes.

La primera de les activitats està vinculada al programa «Connecta amb la ciència» de Campus Obert de l’UJI, que té com a objectiu promoure els estudis científics i tècnics entre l’alumnat de quart d’ESO, mitjançant tallers pràctics, xarrades o mostres amb la finalitat de conèixer els diferents aspectes dels graus científics de la Universitat Jaume I.

D’altra banda, es realitzaran «demos experimentals». Els estudiants de sisè de primària veuran en directe sis exposicions i demostracions de les últimes investigacions científiques. Els robots del futur o les energies renovables són dues temàtiques que estaran presents a la Fira Destaca 2016.

Finalment, amb la col·laboració de la Regidoria d’Educació, els alumnes d’ESO i batxillerat presentaran els resultats de la construcció d’un dron dins del projecte «Fira Aèria». Es tracta d’una activitat que fomenta la vocació tecnològica i facilita les eines per a apropar l’accés al coneixement a qualsevol col·lectiu.