La Fira Destaca es realitzarà a Vila-real del 23 al 25 de novembre

07/11/2016 | SCP

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, serà el president d’honor de la Fira Destaca 2016. La trobada més important de transferència de coneixement científic i tecnològic de la Comunitat Valenciana se celebrarà a Vila-real del 23 al 25 de novembre impulsada per la Càtedra d’Innovació Ceràmica «Ciutat de Vila-real» de la Universitat Jaume I i l’Ajuntament de la localitat.

L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, la secretària d'Estat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació, Carmen Vela, el professor d’investigació del Consell Superior d'Investigacions Científiques i Premi Princep d’Astúries en Innovació Científica, Avelino Corma, i el president de CSIC, Emilio Lora Tamayo, també formaran part d’aquest Comitè d’Honor, entre altres personalitats.

La Fira Destaca afronta aquesta segona edició amb l’objectiu d’activar el teixit econòmic a través de la innovació i projectes de futur, apostant per la sostenibilitat i impulsant la societat del coneixement. S’espera una participació igual o superior a la de l’edició anterior, que va comptar amb més de 6.000 visites de professionals acreditats i uns 50 expositors entre empreses i investigadors.

La universitat i els centres educatius també formen part d’aquesta iniciativa. S’han desenvolupat activitats i concursos específics per als alumnes de primària, secundària i batxillerat i estudiants de doctorat, amb l’objectiu de potenciar al màxim la part divulgativa. És per aquest motiu que el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà; el rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, i el president de la Xarxa d’Universitats Valencianes, Manuel Miguel Jordán, també formaran part d’aquest Comité d’Honor.

Destaca 2016 compta amb un total de 27 representants d’institucions i fundacions de diferents parts d’Espanya.

Destaca internacional

La part internacional també és una de les apostes d’aquesta edició: «Cal ressaltar el nivell de les conferències convidades a Destaca 2016, tant en l’àmbit científic com tecnològic. La participació de representants d’universitats estrangeres, com ara la Universitat de Tòquio (Japó), la Universitat de Wyoming (EUA) i la presència de Colòmbia com a país convidat són novetats d’aquesta fira», afirma el president del Comitè Organitzador de Destaca 2016 i president de la Càtedra d’Innovació Ceràmica, Juan B. Carda.