Més de cinc-cents joves del Camp de Morvedre participaran en una nova edició de «Connecta amb la ciència»

02/03/2015 | SCP

• «Connecta amb la ciència» connecta-ciencia connecta-ciencia

Ximo Gual i Davinia Bono en la inauguració de les jornades. | FOTO: VOX UJI

Per quart any consecutiu, el programa Campus Obert de la Universitat Jaume I de Castelló, amb la col·laboració de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals i de l’Ajuntament de Sagunt, ha organitzat les jornades divulgatives «Connecta amb la ciència a la Seu del Camp de Morvedre». Durant una setmana, més de cinc-cents alumnes de 4t de l’ESO i batxillerat d’aquesta comarca tindran l’oportunitat de conèixer l’oferta formativa de l’àrea cientificotècnica de l’UJI i de despertar la seua vocació investigadora.

Al llarg de les jornades, que tindran lloc del 2 al 6 de març de 2015 al Casal Jove del Port de Sagunt, Seu de l’UJI al Camp de Morvedre, l’alumnat de vuit centres de secundària  (tots els de Sagunt, Port de Sagunt i Benifairó de les Valls) tindrà l’oportunitat de descobrir l’apassionant món de la ciència mitjançant mostres, tallers i xerrades impartides per professorat i personal tècnic de l’UJI. L'activitat ha estat inaugurada pel director de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l'UJI, Ximo Gual, i la regidora de Serveis Socials, Dona, Majors, Joventut, Participació Ciutadana i Cooperació Internacional de Sagunt, Davinia Bono.

En concret, l’alumnat podrà visitar mostres sobre maquetes i panells de construcció, herbari i insectari, fotografia matemàtica i l’App Estudia UJI. Així mateix, el professorat de la Universitat desenvolupa tallers sobre robótica, reactor adiabàtic; l’eficiència energètica a casa; videojocs; les matemàtiques a Google, Photoshop i Gmail; mesurament de contaminants, com respiren les plantes, residus sòlids urbans o la producció artificial del fred. En darrer lloc, també se celebraran xerrades com per exemple «Per què la ciència és notícia?», un concurs per descobrir les matemàtiques al cinema o les sèries de TV o dos videojocs.

Més informació: www.jornadescientifiques.uji.es