09/12/2015 | SCP

L'empresa de base tecnològica de la Universitat Jaume I de Castelló Emotional Apps ha desenvolupat PicFeel, la primera eina social per a compartir i localitzar emocions mitjançant l'ús de fotos. Amb PicFeel l'usuari pot crear el seu propi mapa mundial d'emocions, associant emocions a imatges en qualsevol zona del planeta, així com descobrir llocs en els quals la gent està sentint determinades emocions. L'empresa creada el professor de Psicologia Social Edgar Bresó i el professor de Llenguatges i Sistemes Informàtics Francisco Ramos combina ambdues disciplines per al desenvolupament de productes tecnològics relacionats amb la gestió de les emocions.

Bresó explica que PicFeel és «una eina de comunicació que permet saber com se senten les persones en un lloc i moment determinat a través d'imatges, donant visibilitat als moments feliços de les persones però també a les desgràcies dels altres, als problemes de la societat i als problemes del món en general». Es tracta d'una aplicació en la quals l'usuari «rep la recompensa de saber que pot estar ajudant a altres persones; ajudant a conformar un mapa mundial d'emocions en el qual la resta d'usuaris pot participar, bé siga per a comunicar com de bé s'està en aquell lloc, i per tant, animar als usuaris a interessar-se per visitar-lo; o bé per a donar visibilitat a una situació negativa, per exemple, denunciant algun tipus de problema social», explica el professor de Psicologia Social.

Per la seua banda, Francisco Ramos assenyala que l'aplicació ja està disponible per a dispositius mòbils de forma gratuïta en els principals mercats d'aplicacions. «La idea és que els usuaris puguen pujar una foto i etiquetar-la amb les emocions que li genere, sorpresa, tristesa, enveja, fàstic, etc. seria com un Instagram de les emocions», explica Ramos.

L'aplicació PicFeel ve a sumar-se a altres productes desenvolupats per l'empresa de base tecnològica de l’UJI, entre els quals es troba MEIT (The Mobile Emotional Intelligence Test), una aplicació per a dispositius mòbils que permet avaluar de forma senzilla i gratuïta les habilitats per a percebre, comprendre i manejar les emocions. Aquesta eina ofereix importants avantatges enfront dels test d'intel·ligència emocional en paper utilitzats fins ara, com la facilitat per a adaptar-ho a les necessitats específiques d'una empresa o organització, i les possibilitats que ofereix el fet de realitzar-se sobre un suport tecnològic que permet, per exemple, mesurar el temps de resposta a cadascuna dels problemes. La principal innovació de MEIT és que el test no es limita a un qüestionari, sinó que consisteix en una prova d'habilitat per a avaluar tres aspectes: l'habilitat per a percebre les emocions, la compressió de les mateixes i la capacitat per a gestionar-les.

Un altre dels projectes en els quals està treballant Emotional Apps consisteix en desenvolupament d'una aplicació mòbil per a l'avaluació de la competència emocional de xiquets i xiquetes amb autisme. El projecte, que s'està desenvolupant a través del programa Start UJI de Valorització de Resultats de Recerca de la Universitat, té com a objectiu aportar a la societat i al mercat una aplicació mòbil motivadora i senzilla de descarregar i utilitzar per a professionals del sector psico-educatiu que treballen amb menors de 6 a 12 anys amb Trastorn de l'Espectre Autista.

PicFeel

Emotional Apps