L’UJI organitza un taller de comunicació de la ciència per a investigadors La inscripció és gratuïta i pot realitzar-se enviant un correu a ucc@uji.es

16/11/2015 | SCP

El Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I organitza una nova edició del «Taller de Comunicació Social de la Ciència per a investigadors» que es realitzarà els dies 19 i 26 de novembre de 2015 en la Sala de Premsa de l'edifici de rectorat del Campus i que té com a objectiu afavorir la formació del personal docent i investigador en la comunicació social de la ciència.

El taller es divideix en dues sessions amb conferències i tallers pràctics i, com a novetat, comptarà enguany amb la participació de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) a través d'una conferència.

La primera sessió, el dijous 19 de novembre, acollirà la inauguració a càrrec del Vicerector d'Investigació i Doctorat de l’UJI, Antonio Barba Juan, i comptarà amb dues conferències que se centraran en com fer arribar el treball científic a la societat. La primera d'elles estarà a càrrec de César López García del Departament de Cultura Científica i de la Innovació de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) que exposarà les accions i projectes que es realitzen des de la institució orientats a la divulgació de la ciència. A continuació, el cap del Servei de Comunicació i Publicacions de l’UJI, Francisco Fernández Beltrán, abordarà la relació entre ciència i societat en una ponència que s'enfocarà en les claus del diàleg entre aquests dos àmbits.

La segona sessió, el dijous 26 de novembre, estarà orientada a la comunicació de la ciència en l'àmbit audiovisual i comptarà amb tallers de ràdio i televisió. El taller de ràdio estarà a càrrec de Lucía Casajús, periodista de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l’UJI, i donarà les claus per a la divulgació científica en el mitjà radiofònic amb una sessió pràctica en l'estudi de Vox UJI Ràdio. El taller de televisió, serà impartit per Àlex Pérez, Efraím Vidal i Diego Climent, tècnics de la Unitat de Producció Audiovidual del Servei de Comunicació de l’UJI, que abordaran els principals aspectes a tenir en compte per a difondre una recerca en format vídeo i inclourà la realització de pràctiques dels investigadors enfront de càmera.

El Taller s'emmarca en la celebració de la Setmana de la Ciència, una efemèride celebrada al voltant del mes de novembre en tota Europa, i està organitzat per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) de l’UJI, unitat recolzada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d'Economia i Competitivitat. Compte també amb la col·laboració de l'Aula Dávalos Fletcher, Facsa i Iproma.

La inscripció és gratuïta i pot realitzar-se enviant un correu a ucc@uji.es.