El grup SOGRES-MF desenvolupa el Projecte Smart de l'H2020 de la Unió Europea El Grup de recerca SoGReS-MF és membre del IUDESP, i forma part del consorci del projecte H2020 Sustainable Market Actors for Responsible Trade (SMART)

13/06/2020 | SCP

El grup SoGReS-MF, integrat per investigadors de finances sostenibles i membre de l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Social i Paz (IUDESP), aconsegueix el suport financer de la Unió Europea a través del programa Horitzó 2020 (H2020). El projecte abordarà la complexitat normativa en la qual operen els diferents agents del mercat públic i privat dels sectors del tèxtil i de la telefonia mòbil, així com les interaccions d'aquests en els països en desenvolupament.

El grup de recerca multidisciplinària i internacional, format per experts en dret, economia, finances i ciència de caràcter ambiental i social, analitzarà en profunditat la normativa i el cicle de vida dels productes des de les diferents perspectives i en el seu conjunt.

El focus de la recerca se centrarà en els objectius de desenvolupament de la Unió Europea i els de Desenvolupament Sostenible de l'ONU. També s'estudiarà als actors dels mercats desenvolupats, les seues relacions amb les economies emergents i en desenvolupament i, de manera integral i en profunditat, el cicle de vida de productes concrets com peces de confecció i telèfons mòbils.

Els investigadors volen comprendre com l'entorn normatiu influeix en la presa de decisions, com es pot estimular als actors del mercat a prendre decisions encarades al desenvolupament sostenible. I amb aquest propòsit, establir una regulació a nivell comunitari concreta, que comprometa a la comunitat internacional amb mires de reduir l'escalfament global, la pèrdua mundial de l'hàbitat natural i la violació d'altres límits planetaris.