13/11/2015 | SCP

•  beca-newton SaraSabater

Sara Sabater es troba realitzant una estada postdoctoral a la Universitat de Berna (Suïssa).

La doctorada en Química per la Universitat Jaume I Sara Sabater ha rebut una de les 37 beques Newton International Fellowship concedides en 2015 per la Royal Society, la British Academy i la Academy of Medical Sciences a investigadors de tot el món i en les seues primeres fases de formació postdoctoral amb la finalitat d'atraure el talent a Regne Unit, on treballaran durant un període de dos anys.

Als pocs mesos de realitzar la seua tesi doctoral en el grup de Química organometàl·lica i catàlisi homogènia (QOMCAT) de la UJI, Sara Sabater s'incorporarà el pròxim mes de març a l'equip de recerca de professor Michael Whittlesey en la Universitat de Bath on té previst treballar en el camp de l'emmagatzematge d’informació i computació quàntica.

Destacats investigadors a nivell internacional són els encarregats de seleccionar als becats i becades en aquesta convocatòria altament competitiva a la qual opten investigadors de les disciplines que abasten les tres acadèmies i que inclou ciències físiques, naturals, socials i humanes. Les beques internacionals estan finançades pel Govern britànic amb la finalitat de garantir la relació de Regne Unit amb els investigadors més prometedors i compten amb una dotació de 100.000 lliures per a cadascun dels becats.

Després de graduar-se en Química en la Jaume I, Sara Sabater va realitzar la seua tesi sobre la preparació de catalitzadors multifuncionals per al disseny de processos catalítics més eficients sota la supervisió del professor Eduardo Peris i el doctor José A. Mata i en l'actualitat es troba realitzant una estada postdoctoral a la Universitat de Berna (Suïssa).