Una tesi de l’UJI planteja propostes per a una gestió del sistema sanitari amb criteris de sostenibilitat

08/10/2015 | SCP

El doctor Miguel Ángel Moyano Santiago, estudiant de doctorat del Departament de Finances i Comptabilitat de la Universitat Jaume I, ha obtingut la màxima qualificació d'excel·lent cum laude en la lectura de la seua tesi doctoral, que versa sobre gestió del sistema sanitari amb criteris de sostenibilitat econòmica, social i ambiental. Baix el títol «La sostenibilidad del sistema sanitario en la España descentralizada de las autonomías», la tesi va ser presentada el passat 29 de setembre de 2015 en el programa de doctorat Sostenibilitat de les Organitzacions. La tesi ha sigut dirigida per la professora de Finances de l'UJI Juana María Rivera Lirio.

Aquesta tesi analitza la presència d'aspectes vinculats a salut i desenvolupament sostenible en els plans de salut de les comunitats autònomes i la identificació de matèries i assumptes rellevants. El resultat és una proposta marc basada en estàndards internacionals i relacionada amb indicadors validats per a l'elaboració i publicació d'aquests plans i altres documents estratègics en sanitat, una proposta que pot ser utilitzada pels gestors públics a l'hora de dissenyar les seues estratègies de gestió sanitària integral.