Maig

23/01/2015 | SCP

Maig

• Francisco Galindo i Alicia Beltrán Beltrán.
    Sensor d’òxid nítric

L’òxid nítric és una molècula implicada en nombrosos processos cardiovasculars, neurològics i del sistema immunitari, entre altres.

• Nature Chemical Biology
    Nova «vacuna» per a plantes sense efectes secundaris

El equipo científico ha descubierto el receptor de una sustancia que activa las defensas de una herbácea, aunque a dosis altas reduce su crecimiento.

• Seminfinal a València.
    Concurs de Cristal·lització a l'Escola

Quatre instituts de la Comunitat Valenciana, dos d'ells de la província de Castelló, participaran en la final nacional del Concurs de Cristal·lització a l'Escola.

• Vicente Durán.
    Radar de llum per amidar distàncies

Vicente Durán, investigador del Grup de Recerca d'Òptica de Castelló, desenvoluparà el projecte de recerca a l’Escola Tècnica Superior de Chalmers a Göteborg (Suècia) dins d'un projecte europeu.

• Ubik
    Empresa capdavantera en tecnologies geoespacials

Les tecnologies geoespacials permeten obtenir informació de gran valor per a empreses i administracions, un camp que està vivint un creixement exponencial en els últims anys.

• Investigació UJI
    Investigació amb impacte

El rànquing Scimago 2013 situa la Universitat Jaume I com la sisena amb recerques de major impacte entre les universitats espanyoles i la número 15 pel que fa a articles realitzats en col·laboració amb investigadors internacionals.

• World Cup Game.
    Resposta emocional davant el Mundial

El fet de conèixer com viuen persones d’edats, aficions i països diferents un esdeveniment social com és el Mundial de Futbol és l'objectiu de l'estudi d'abast internacional World Cup Game.

• Façana de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
    Premi divulgació científica

L'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals (ESTCE) de la Universitat Jaume I ha convocat el IV Premi Literari en Valencià de Divulgació Cientificotecnològica dirigit a estudiantat matriculat en aquest centre.

• Miquel Royo.
    Gasos d'electrons d'altamobilitat en nanofils

La nanotecnologia, l'òptica o la fotovoltaica són solament alguns dels camps que es poden beneficiar dels avanços en el coneixement dels sistemes de nanofils semiconductors.