Març

Març

• Nadezda Apostolova
    Guardó a Nadezda Apostolova

La professora ajudant de Farmacologia del Departament de Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló, Nadezda Apostolova, ha sigut guardonada amb el premi «40 under 40», convocat per la United Macedoniam Diaspora (UMD).

• Alfonso Barrós.
    Canvis cerebrals causats per la cocaïna

El consum de cocaïna produeix canvis estructurals al cervell, i també funcionals, que afecten els processos cognitius i motivacionals, uns canvis que afavoreixen l'addicció.

• Francisco Ramos i Edgar Bresó, fundadors d'Emotional Apps.
    App d'intel·ligència emocional

L'empresa de base tecnològica de l'UJI Emotional Apps ha desenvolupat una aplicació mòbil per avaluar de forma senzilla i gratuïta les habilitats per a percebre, comprendre i manejar les emocions.

• Vicent Salvador.
    Claus de l'èxit meditàtic del Bosó de Higgs

La confusió entre la ‘partícula maleïda' i la seua tergiversació com la ‘partícula de Déu' pot haver resultat clau a l'hora d'incrementar l'impacte del descobriment.

• Penyagolosa
    Penyagolosa Trail

El Servei d'Esports de la Universitat Jaume I, amb la col·laboració de Penyagolosa Trails, la Facultat de Ciències de la Salut de l’UJI i el Club de Muntanya Desert Amunt, han engegat una investigació mèdica pionera a escala nacional, el projecte Penyagolosa Trail Saludable (PTS).

• Dennis Kruyt (CC BY-NC-SA 2.0).
    El kung-fu millora la percepció d'estímuls

Una investigació de l'UJI i l'UNED revela que els esportistes que practiquen kung-fu són més veloços detectant els estímuls que apareixen a la perifèria del seu camp visual.

• Investigadors de l'UJI i la UPV.
    Obtenen un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics

Investigadors de la Jaume I, la Politècnica de València, l’Imperial College de Londres i la Universitat Estatal Paulista de Sao Paulo han obtingut, a escala de laboratori, un nou tipus de ciment a partir de residus ceràmics.