Febrer

Febrer

• Laura Portolés Falomir
    Multilingüisme precoç

Els xiquets i xiquetes són capaços de reconèixer les peticions pragmàticament apropiades en tres llengües, gràcies a l’alt grau de consciència pragmàtica i independentment dels seus coneixements d’eixes llengües, segons es desprèn de la investigació realitzada per Laura Portolés Falomir.

• Labcom-ciencia
    Labcom-Ciència

La celiaquia, l'addicció a les noves tecnologies, la realitat augmentada o els nous sistemes de visió 3D són alguns dels temes abordats pels alumnes del Grau de Comunicació Audiovisual a través de vídeos amb els quals contribueixen a la difusió de la ciència al mateix temps que realitzen pràctiques acadèmiques.

• Grup d'investigació TRAMA
    Radiografia del doblatge i la subtitulació

Tots els professionals de totes les comunitats autònomes coincideixen a prioritzar al doblatge l’adequada sincronització del diàlegs amb el moviment dels llavis, així com el fet que sonen naturals.

• Neus Fabregat, del IUPA.
    Plastic i aliments

L'article guanyador del Premi Literari en Valencià de Divulgació Cientificotecnològica 2013 de l'ESTCE analitza els perills de calfar aliments en portaviandes de plàstic.

• Jocs didactics.
    Jocs per trencar tòpic

El professor de Didàctica de la Ciència de l'UJI Enric Ramiro, en col·laboració amb l’OCDS, ha desenvolupat un conjunt de jocs per trencar estereotips sobre el continent africà.