Dos professors de l’UJI en la junta directiva del grup especialitzat de Química Organometálica de la Reial Societat Espanyola de Química

21/10/2014 | SCP

• Gregorio Guisado, Eduardo Peris y Zoraida Freixa quimica-organometalica geco

D'esquerra a dreta: Gregorio Guisado, Eduardo Peris i Zoraida Freixa (Universitat del País Basc), secretari, president i vicepresidenta del GEQO.

Els professors de la Universitat Jaume I de Castelló, Eduardo Peris i Gregorio Guisado, del Departament de Química Inorgànica i Orgànica, han estat nomenats president i secretari, respectivament, del Grup especialitzat de Química Organometálica (GEQO) de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ) durant l'última reunió del grup celebrada a Tarragona. Les acompanya en la junta directiva la professora d’investigació Ikerbasque de la Universitat del País Basc, Zoraida Freixa.

El GEQO funciona des de mitjan 1981 i en tres dècades ha passat dels 40 socis fundadors a prop de 600, com a conseqüència de la intensa activitat que s'ha desenvolupat en aquest camp a Espanya en les últimes dècades i que té la consegüent repercussió en les publicacions de major impacte de Química. Aquest elevat nombre de socis converteix al GEQO en el grup més nombrós de la RSEQ al costat del Grup de Química Orgànica.

Precisament, el catedràtic Eduardo Peris és un dels químics més citats d'Espanya i entre els primers a nivell internacional. Es va incorporar a l’UJI a la fi de 1995, on va engegar el laboratori de Química Organometálica i Catàlisi Homogènia. En 2012 la Reial Societat Espanyola de Química li va concedir el premi nacional de recerca en Química Inorgànica. El doctor Gregorio Guisat es va incorporar a l’UJI en 2012 després d'obtenir el doctorat en la University of St Andrews a Escòcia en 2010 i una estada com a investigador postdoctoral en la University of Califòrnia-Sant Diego.

En la imatge (d'esquerra a dreta): Gregorio Guisado, Eduardo Peris i Zoraida Freixa (Universitat del País Basc), secretari, president i vicepresidenta del GEQO