La Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de l’UJI obri la seua web a les demostracions de la Setmana de la Ciència

10/01/2014 | SCP

La Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de la Universitat Jaume I ha creat un apartat especial dins del seu portal web (www.ciccv.info/setci) per a mostrar en format audiovisual les activitats realitzades durant el mes de novembre en la Setmana de la Ciència, on van participar quasi la totalitat de l’estudiantat de sisé de primària de la ciutat de la Plana.

A la web es poden veure els vídeos corresponents a les sis demostracions científiques que es van fer a la biblioteca Pius XII, com ara el laboratori de robòtica, on es va explicar quin tipus de sensors porten els robots humanoides d’última generació; tecnologia làser, en què es va mostrar com funciona un raig làser, i química experimental, on es van fer alguns experiments de química bàsica.

També s'hi podrà veure el taller de creació de prototips, en què es van comentar com es desenvolupa la creativitat i l’enginy; realitat augmentada on es descriu com funciona aquesta tecnologia, i domòtica i energies alternatives, en què es van ensenyar els projectes desenvolupats per estudiantat de 3r i 4t d’ESO i que han sigut guardonats en concursos com ara Experimenta o Petits Grans Invents.

La Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real de l’UJI, dirigida pel catedràtic de Química Inorgànica Juan Carda, va organitzar durant el mes de novembre la Primera Setmana de la Ciència i la Tecnologia a Vila-real amb el suport d’entitats com la Fundació Globalis i la UNED, on a més de les demostracions científiques es van realitzar diverses conferències i una exposició sobre l’evolució de l’equipament científic.