Vint-i-un equips de joves investigadors i investigadores de secundària han exposat les seves investigacions a l’UJI en la quarta reunió científica “El gust d’investigar”

18/05/2015 | SCP

La IV Reunió Científica “El gust d’investigar” ha reunit durant la jornada de dimarts 26 de juny de 2012 a més d’un centenar de persones, entre estudiantat, professorat i familiars, en l’Aula Magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I, on els 21 equips d’alumnat de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat han exposat els treballs d’investigació realitzats durant aquest curs acadèmic.

Els equips guanyadors d’aquesta convocatòria han sigut:

En l’àrea de Matemàtiques, Física i Química l’equip format per Gloria Redón, Alejandro Viciano y María Álvaro, de l’IES Penyagolosa de Castelló de la Plana amb el treball “El so…. música o física?’”, tutoritzat per la professora Desi Almela.

En l’àrea de Ciències de la Vida, la Salut, la Terra i el Medi Ambient comparteixen el guardó dos equips. El format per Braian Britez, Sandra Illana, Sandra Ionita i Óscar Prades amb “Estudi d’un jaciment paleontològic: El toll de Valentí (Cervera del Maestrat, Castelló) i l’integrat per Andrea Tirado, Nicole Palazón i Vicky Alite amb “Diferències morfològiques entre tres braquiòpodes Rynchonèl·lids del jaciment Morella la Vella (Castelló). Ambdós grups han estat tutoritzats pel professor Joan Castany i pertanyent a l’IES El Caminàs de Castelló de la Plana.

El guardó en l’àrea de Tecnologia ha sigut per l’equip format per Alejandro J. Alcántara, Héctor Gavara, Ángel González i Marcos Teruel de l’IES Llombai de Borriana amb el treball “Llançament de precisió de coets d’aigua”, tutoritzat pel professor Manuel Roca.

El guardó atorgat per l’Aula de Medi Ambient Luis Batalla al millor treball relacionat amb la reducció dels efectes del calfament global ha sigut per a Flor Escobedo, Naiara Mancebo, Pablo Monfort i Samuel Ortíz, del Col·legi Santa María de Vila-real, pel seu treball “Líquens: un avís del present per al futur. Estudi de l’efecte de la contaminació i el calfament global en la distribució dels líquens”, tutoritzat pel professor Sisco Marco.

El premi per la millor presentació ha sigut pel grup format per Andrea Bellés, José Pascual Beltrán, Cristina Cortell i Fernando Navarro pel treball “Cazando vatios”, de l’IES Broch i Llop de Vila-real, tutoritzats per Juan Luis Vicent.

Per últim, el premi especial de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals al millor treball, elegit entre els guanyadors de les àrees, ha sigut per a

Andrea Tirado, Nicole Palazón i Vicky Alite amb “Diferències morfològiques entre tres braquiòpodes Rynchonèl·lids del jaciment Morella la Vella (Castelló), tutoritzades pel professor Joan Castany i alumnes de l’IES El Caminàs de Castelló de la Plana.

L'objectiu del concurs és que els joves, en equips de dos, tres o quatre i tutoritzats per un membre del professorat, desenvolupen un treball d'investigació en diverses àrees de coneixement com les matemàtiques, les ciències de la vida, la salud, el medi ambient, o la tecnologia. La disminució del nombre de joves que opta per estudis cientificotècnics és un fet i amb aquesta iniciativa es pretén despertar el nombre més gran de vocacions possibles en aquest camp. D'altra banda, des del punt de vista de la formació de l'alumnat, els treballs d'investigació els ajuden a estructurar el pensament i a potenciar una sèrie de capacitats com la creativitat o el treball en equip, i habilitats com la de redactar informes i defensar-los oralment.