L’ITC desenvolupa un projecte que integra vegetació en façanes

02/04/2015 | SCP

La cada vegada major preocupació pel medi ambient ha motivat en els últims anys la creació de façanes vegetals. Arquitectes de renom internacional han inclòs vegetació en les façanes de les seves últimes obres, com és el cas de Jean Nouvel i Herzog & de Meuron, exemples que ens aproximen a nous sistemes d'integració de la vegetació en l'entorn urbà, podent-se trobar intervencions tant en espais d'interior de caràcter privat, com en àrees exteriors i públiques.

En aquest sentit, i donada la creixent necessitat de convertir les ciutats en espais més verds i assegurances en termes mediambientals, l’Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino (ITC), a través de la seva àrea d'Arquitectura i Disseny, està desenvolupant un projecte que, sota el nom de “Forest”, pretén dissenyar i desenvolupar un sistema ceràmic verd per a aplicacions arquitectòniques. Per a això busca obtenir un material ceràmic que afavoreixi el creixement de la vegetació en la seva superfície, guardant sempre un equilibri amb les característiques tècniques necessàries per al seu ús en aplicacions arquitectòniques urbanes.

L’ITC, a més, dissenyarà i desenvoluparà també un sistema ceràmic verd que respongui a les necessitats d'integració dins de l'entorn urbà, i que es validarà a través d'estudis comparatius realitzats entre les solucions òptimes definides, a més de realitzar comprovacions sobre els diferents prototips desenvolupats al llarg del procés de disseny.

El desenvolupament d'aquest projecte donarà lloc a un sistema que afavoreixi la integració de la vegetació en l'entorn urbà conjuminant els avantatges que l'ús de la ceràmica aporta a l'arquitectura, i generant noves línies d'innovació que propiciïn les col·laboracions entre empreses del sector ceràmic i arquitectes interessats en aquest tipus de façana.

“Forest” s'està desenvolupant gràcies a l'aportació dels Fons Europeus FEDER de Desenvolupament Regional a través de l'Institut de la Petita i Mitja Indústria Valenciana (IMPIVA), entitat depenent de la Conselleria d'Indústria de la Generalitat.