Juliol

Juliol

• María Pareja Olcina
    Paper democratitzador dels mitjans

La premsa va promocionar un esperit democratitzador i va generar en el seu públic una nova mentalitat i actitud davant la política i societat durant l'època de la Transició Espanyola, segons conclou la tesi “El periòdic Mediterráneo durant la Transició Espanyola (1975-1982): Societat, cultura i periodisme d'opinió” defensada per María Pareja, periodista i diplomada en estudis avançats en Llengua i Literatura Hispàniques, i dirigida pel professor del Departament de Filologia i Cultures Europees de l’UJI Santiago Fortuño.

• L’UJI és la divuitena en ràtio d'articles

La Universitat Jaume I ocupa el número 18 en la ràtio de publicacions científiques elaborades junt amb institucions d'altres països, segons les dades del Rànquing Iberoamericà de SCImago 2010 en el que s'analitzen un total de 85 universitats espanyoles.

• Delgado Saborit
    Premi del Consell Europeu d'Indústries Químiques

La doctora en Enginyeria Química per la Universitat Jaume I Juana María Delgado Saborit ha sigut guardonada amb el prestigiós premi de LRI Innovative Science Award, dirigit a doctors que investiguen al camp de salut ambiental i toxicologia de tota Europa, pel seu projecte per a avançar en l'investigació de contaminants volàtils en productes de consum.

• Cervell
    Bilingüisme s’associa a la eficacia cerebral

El grup d’investigació de Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional de la Universitat Jaume I de Castelló, dirigit pel catedràtic de Psicologia Bàsica, César Ávila Rivera, ha descrit que les persones bilingües són més ràpides i eficients en determinades tasques en les que es fan servir funcions executives degut a una diferent forma de control cerebral.

• L'UJI entre les 29 primeres en investigació

La investigació de la Universitat Jaume I se situa en posicions avantatjades en el Rànquing temàtic Iberoamericà de SCImago 2010 dedicat a les quatre grans àrees de la ciència.