La Universitat Jaume I i la Fundació Lubasa acorden la creació de la Càtedra Lubasa de Canvi Climàtic

12/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I i la Fundació Lubasa, a través de la qual el grup empresarial Lubasa desenvolupa la seua acció social, han firmat un conveni de col·laboració a fi de crear la Càtedra Lubasa de Canvi Climàtic. L'objectiu d'aquesta càtedra, que té una duració de tres anys prorrogables, és el foment de la investigació i la difusió dels coneixements sobre els efectes del canvi climàtic i el medi ambient. El conveni ha sigut subscrit per Gabriel Batalla, vicepresident de la Fundació Lubasa, i Francisco Toledo, rector de la Universitat Jaume I de Castelló.

La càtedra durà a terme anualment un programa d'activitats que inclou diverses línies d'actuació, entre les que figura el desenvolupament d'una web d'informació entorn del calfament global o les energies netes, entre altres temes. La web albergarà, així mateix, una àrea dedicada a l'intercanvi d'experiències relacionades amb aquests temes i la seua possible aplicació en l'àmbit empresarial.

Altres de les accions contemplades són un programa d'educació ambiental que permetrà involucrar a la comunitat universitària en la defensa del medi ambient, així com un calendari de taules redones en què s'analitzarà les estratègies per a combatre els efectes del canvi climàtic.

A més, esta previst convocar en el marc de la càtedra el “I Premi Lubasa”, que guardonarà al millor programa de mesures destinades a pal·liar l'efecte del deteriorament del medi ambient conseqüència del calfament global. Amb la convocatòria d'aquest premi es pretén incentivar als jóvens de menys de 30 anys perquè presenten propostes efectives relacionades amb l'eficiència energètica, la reducció del consum i l'ús d'energies alternatives.

La directora de la càtedra serà Pilar García Agustín, catedràtica de la Universitat Jaume I, en tant que la professora titular d’universitat Leonor Lapeña Barrachina ocuparà la subdirecció de la mateixa.

La Fundació Lubasa es va constituir a fi de promoure el desenvolupament i progrés de la societat a través del suport de la formació, la investigació, la cultura, l'educació, la solidaritat i l'empresa. La Fundació col·labora assíduament amb fundacions sanitàries i universitats en diferents projectes d'investigació.