National Geographic publica un reportatge i rodarà un documental sobre el Projecte Ukhupacha

12/05/2015 | SCP

La coneguda revista de divulgació científica National Geographic publica en la seua secció “Gran Angular” d'abril del 2008, un reportatge titulat “Els camins de l'Inca” sobre el Projecte Ukhupacha, una iniciativa de col·laboració arqueològica duta a terme al santuari històric de Machu Picchu a la que la Universitat Jaume I ofereix suport institucional, econòmic i acadèmic. L'equip d'Ukhupacha rodarà també un documental amb National Geographic sobre diverses estructures funeràries del turó La Barreta durant els mesos de juny i juliol.

Editada a Espanya a partir d'octubre de 1997, la revista National Geographic és una de les publicacions impreses més llegides del país, amb una audiència de més d'1.200.000 lectors segons les dades de l'últim Estudi General de Mitjans. La revista també és coneguda mundialment per l'alta qualitat de les seues imatges així com pel detall de les seues dades geogràfiques.

El Projecte Ukhupacha està constituït per un grup de bombers i espeleòlegs espanyols que han revolucionat l'arqueologia andina amb les seues tècniques de progressió vertical. El projecte va començar en 2003 i ha permès formar arqueòlegs i tècnics en restauració peruans en les tècniques de progressió vertical, amb la finalitat que puguen accedir a llocs amb restes de la cultura Inca que romanen inexplorats per les dificultats geogràfiques de la zona. En els últims anys, els integrants d'aquest projecte han explorat les cimes que rodegen la ciutadella inca de Machu Picchu facilitant als arqueòlegs peruans descobriments de cavitats i camins inques, s'han dut a terme cursos de formació i s'han rodat reportatges per a televisió com l'emès en el programa “Informe Setmanal”, de Televisió Espanyola.