El màster en Química Sostenible organitza dues jornades sobre biocombustibles i sostenibilitat

13/05/2015 | SCP

El màster interuniversitari en Química Sostenible, que coordina la Universitat Jaume I, ha organitzat dues jornades per al 14 i 15 de febrer sobre dues qüestions d’actualitat relacionades amb la química verda: els biocombustibles i la sostenibilitat en la indústria química.

La primera, titulada Biocombustibles i sostenibilitat, tindrà lloc el dijous 14 de febrer a les 12:30 i anirà a càrrec dels investigadors Carles Estévez de l’Institut Universitari de Ciència i Tecnologia de Barcelona, i Dalgi Sunith Barbosa, de la Planta Extractora del Palmar de Pla a Colòmbia. Després de les expectatives generades per la possibilitat de disminuir l’emissió de diòxid de carboni utilitzant combustibles menys contaminants extrets de les plantes, la reducció de les terres dedicades al cultiu de productes per a l’alimentació humana i la pujada dels preus d’alguns cereals ha obert un profund debat en la societat.

La segona, titulada Cap a un ús sostenible dels recursos: accions en una instal•lació industrial química, serà el 15 de febrer a la mateixa hora i anirà a càrrec del director d’I+D+i i nous negocis de l’empresa UBE Corporation Europe, Daniel Escrig. Aquesta sessió pretén mostrar com les indústries són capaces d’assumir els reptes de la sostenibilitat en el desenvolupament de la seua activitat quotidiana.

Ambdues sessions tindran lloc a l’aula magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals.

El màster en Química Sostenible està dirigit pel catedràtic de Química Orgànica de l’UJI Santiago Luis Lafuente i compta amb professors de prestigi de 12 centres d’investigació espanyols. En la programació d’enguany participen més de 30 estudiants de màster i doctorat de sis països diferents.