UJI, UAB i UV comparteixen el Premi d’I+D+i d’Expoquimia

11/05/2015 | SCP

Un grup d’investigadors de les universitats Jaume I de Castelló, de València i Autònoma de Barcelona (UAB) ha guanyat la segona edició del Premi I+D+i del Saló Internacional de la Química Expoquimia per un projecte sobre nous catalitzadors biològics.

El treball vencedor, que planteja una tecnologia basada en mètodes de la química computacional que permetrà dissenyar per ordinador catalitzadors a partir d’enzims naturals, ha sigut seleccionat per ser «nou, sostenible i un exemple de col·laboració interuniversitària».

Aquesta proposta de nous catalitzadors possibilita que els processos industrials podran ser més eficients i respectuosos amb el medi ambient, segons els responsables del guardó. La nova tècnica, que tindrà un impacte socioeconòmic significatiu, servirà també per a realitzar estudis encaminats a la millora de la tolerància a canvis de pH, temperatura, pressió o dissolvent.

Els autors de la investigació són Sergio Martí, Juan Andrés Bort i Vicent Moliner del grupo de Química Teòrica i Computacional de l’UJI; Joan Beltrán de la UAB; Estanislao Silla i Iñaki Muñón de la Universitat de València. Aquesta categoria dels Premis Expoquimia d’I+D compta amb una dotació econòmica de 5.000 euros.