Dos alumnes de l’UJI s’imposen de nou en el Concurs Nacional de Robots Humanoides

11/05/2015 | SCP

Els alumnes de la Universitat Jaume I Javier Felip León i Juan Carlos García Sánchez han guanyat per segon any consecutiu el Concurs Nacional de Robots Humanoides CEABOT . Els guanyadors, supervisats de nou pel professor de robòtica de l’UJI Pedro J. Sanz, es van enfrontar a alumnes de la Universitat Carlos III de Madrid i de la de Huelva els dies 3 i 4 de setembre a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

CEABOT 08 és un concurs organitzat pel Comité Espanyol d’Automàtica (CEA) i el Grup Temàtic de Robòtica (GTRob) per a alumnes de grau i postgrau de les universitats espanyoles. Els robots participants havien de superar tres proves: una d’habilitat per a caminar, un altra de capacitat per a pujar i baixar unes escales, i un combat de lluita seguint les regles del sumo japonès.

La prova de caminar consistia a recorrer 1,5 metres avançant primer de cara i tornant d’esquena una vegada s’arribava el final del recorregut. Qualsevol intervenció sobre el robot, ja fóra tocant-lo amb la mà o realitzant una instrucció amb el comandament de control remot, es penalitzava en el còmput de temps final.

La segona prova consistia a pujar i baixar tres graons asimètrics en una escala amb forma de piràmide. Quant al repte de la lluita de sumo, els concursants s’enfrontaven entre ells en un combat a tres assalts.