Participa en el II Concurs de Cristal·lització en l'Escola

20/12/2015 | SCP

La Universitat Jaume I organitza per segon any la fase territorial de la Comunitat Valenciana del Concurs de Cristal·lització en l'Escola, un concurs dissenyat per a transmetre a l'alumnat de Secundària i Batxillerat com es fa i difon la ciència i com treballen els científics. El concurs permet utilitzar tots els elements del mètode científic: des de la investigació en el laboratori fins a la presentació de resultats en un “congrés”.

El professor del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de l’UJI Vicente José Esteve Cano lidera l'organització del concurs a la Comunitat Valenciana, el termini d'inscripció del qual finalitzarà el 20 de gener del 2015. El professorat que participe tindrà l'oportunitat d'assistir a un curs de formació de cristal•lització i cristal·lografia de cara a millorar l'ensenyança en les aules i a preparar els projectes que seran exposats pels alumnes en la final que se celebrarà el 15 de maig en el Museu de les Ciències Príncep Felipe.

La primera edició del concurs es va celebrar al maig del 2014 amb motiu de l'Any Internacional de la Cristal·lografia. En esta primera edició van participar en la semifinal territorial celebrada a València un total d'onze equips, dels que quatre, dos d'ells de la província de Castelló – L'IES Ximen d'Urrea de l'Alcora i l'IES Gilabert Centelles de Nules-  van passar a la final nacional celebrada a Madrid on van competir els 40 equips formats per 120 alumnes i 40 professors de secundària de tot Espanya.

Esteve Cano destaca que es tracta d'una experiència molt gratificant per a professorat i alumnat, així com d'una excel•lent via per a interessar als jóvens pel món de la ciència i, en particular, de la cristal•lografia, per la qual cosa anima als instituts a participar. Cano destaca que el format de “congrés científic” de les diferents fases del concurs permet als estudiants conéixer, des d'un punt de vista pràctic, com es treballa i competix en els àmbits científics, així com desenvolupar habilitats de comunicació.

Cristal·lització en l'Escola: http://www.cac.es/cristalografia/index.jsp

Video de la final territorial València 2014: http://youtu.be/IdnGj_Q5W8o?list=PLpZSlumMAw_-RLa4dj_atCXjGeIazAvbp