Una tesi desenvolupa una teràpia intensiva per a pacients amb trastorns mentals i per consum de substàncies

29/10/2015 | SCP

Ana Benito amb els directors i membres del tribunal.

La tesi defensada a la Universitat Jaume I per Ana Benito Delegido demostra l'eficàcia d'una teràpia breu i intensiva realitzada en grup en el tractament de pacients hospitalitzats amb diagnòstic de trastorn per ús de substàncies o de patologia dual, que inclou trastorn per ús de substàncies i trastorn mental greu. Els components de la teràpia desenvolupada per Benito, baix la direcció del catedràtic de Fisiologia de la Unitat Predepartamental de Medicina de l’UJI,  Juan Vicente Sánchez Andrés, i el doctor Gonzalo Haro Cortés, són la psicoeducació, la teràpia motivacional, el foment de la continuïtat de cures, la prevenció de recaigudes i la planificació de l'alta.

L'estudi de validació, que es va dur a terme en la sala d'hospitalització de psiquiatria de l'Hospital Provincial de Castelló, mostra que la teràpia desenvolupada augmenta els coneixements sobre addiccions i patologia dual i la motivació pel canvi i genera uns alts nivells de satisfacció en els usuaris. La teràpia es desenvolupa en tres sessions realitzades al llarg d’una setamana.

La tesi, titulada “Eficàcia de la Teràpia Psicoeducativa Motivacional Breu Dual (TPMB-D) en pacients hospitalitzats amb trastorn per ús de substàncies i patologia dual”, va ser defensada el passat 26 de juny en la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I. El tribunal format pel doctor Gaspar Cervera Martínez, el doctor César Mateu Hernández i el doctor Abel Baquero Escribano, va atorgar a la tesi d'Ana Benito la qualificació d'excel·lent cum laude.