22/10/2015 | SCP

• Jean­Marie Lehn i Jenifer Rubio Magnieto. encontre-nobels EncuentroLindau1_web

Jean­Marie Lehn i Jenifer Rubio Magnieto. | FOTO: Vox UJI

La doctora en Química per la Universitat Jaume I Jenifer Rubio Magnieto participa en la 65 Trobada de Premis Nobel Lindau, que se celebra del 28 de juny al 3 de juliol en la ciutat alemanya de Lindau i en la qual participen 70 premis Nobel i més de 670 joves científics de 90 països. L'ex estudiant de l’UJI va tenir l'oportunitat el dimecres de presentar el seu treball d’investigacion en la Master Class impartida pel professor Jean­Marie Lehn, químic francès que va rebre el Nobel en l'especialitat de Química en 1987 per sintetitzar i utilitzar molècules que interaccionaven de forma molt específica i selectiva, imitant processos biològics vitals.

Per a la investigadora, haver explicat el seu treball de recerca en presència del premi Nobel ha sigut “com un somni fet realitat”. “Els primers paràgrafs de la meua tesi doctoral parlaven del treball del professor Lehn, i ara li he pogut explicar la meua recerca i he rebut bons comentaris i idees per a continuar”, comenta il·lusionada.

Jenifer Rubio treballa actualment com a investigadora en el Laboratori per a la Química de Nous Materials de la Universitat de Mons a Bèlgica, país pel qual ha sigut seleccionada per a participar en la trobada internacional, a la qual assisteixen a més cinc investigadors i investigadores procedents d'universitats espanyoles. La investigadora, que va cursar a l’UJI la Llicenciatura en Química i el Màster Oficial en Química Sostenible, ha qualificat l'experiència de meravellosa i molt inspiradora per a la seua carrera. Per a la química castellonenca la Trobada de Premis Nobel Lindau ha sigut una setmana inoblidable en la qual ha tingut l'oportunitat de conèixer a joves científics de diferents països i cultures, que comparteixen amb ella una passió comuna, la Ciència. “Tots estem il·lusionats per un futur pròxim, en el qual puguem dedicar-nos al que ens agrada i ens apassiona”, assenyala.

Des de 1951, un grup de premis Nobel de diferents disciplines es reuneix amb joves promeses de la recerca científica. A través de panells de discussió, seminaris i activitats es promou el diàleg entre científics consagrats i novells amb l'objectiu de compartir coneixements, establir contactes i suscitar el debat sobre el present i futur de la recerca. Com ocorre cada cinc anys, aquesta edició s’ha dedicat a les tres àrees científiques clàssiques: física, química i fisiologia o medicina.