L’UJI «Connecta amb la Ciència» a més de 1.400 estudiants d'ESO Terol i les seus de l'UJI a Morella, Vinaròs, Sogorb, Sagunt i Vila-real acullen tallers, xerrades i mostres

29/10/2015 | SCP

Un total de 1.460 estudiants de Secundària de les províncies de Castelló, València i Terol participen en les sis edicions de les jornades «Connecta amb la Ciència» de la Universitat Jaume I, organitzades durant els mesos d'octubre i novembre amb motiu de la celebració de la Setmana Europea de la Ciència. L’objectiu és promoure els estudis científics i tècnics entre l'alumnat de quart de Secundària a través de tallers pràctics, xerrades i mostres.

Les jornades es realitzen a Morella, Vinaròs, Sogorb, Sagunt i Vila-real, en les diferents seus del programa Campus Obert, amb la finalitat de facilitar l'accés als centres de Secundària. Així mateix, com a novetat, s’ha incorporat la participació de tres centres educatius de Terol.

El professorat dels centres participants en les jornades pot escollir entre un ampli catàleg de tallers, exposicions i xerrades en funció dels interessos de l'alumnat. D'aquesta manera, a través de «Connecta amb la Ciència» l’UJI ofereix tallers de creació de videojocs, energia elèctrica renovable, concursos per a descobrir les matemàtiques en el cinema i la televisió, tallers sobre residus sòlids urbans, nous materials d'enginyeria, aproximacions a la vida de les plantes i dels insectes, reaccions químiques, enginyeria informàtica i robòtica o alimentació, entre d'altres. Igualment, el programa ofereix un ampli catàleg d'exposicions que van des de prototips a maquetes i plànols de construcció tradicional, passant per un herbari, insectari i planter, videojocs, apps, fotografia matemàtica o una mostra de l'evolució tecnològica.

Setmana de la Ciència 2015

La Setmana de la Ciència és una efemèride celebrada al voltant del mes de novembre en tota Europa per a difondre la ciència i, en 2015, l’UJI s'uneix a aquesta celebració amb l’organització de la «Setmana de la Ciència de Vila-real» i un «Taller de Comunicació Social de la Ciència per a investigadors», a més de les jornades «Connecta amb la Ciència».

La «Setmana de la Ciència de Vila-real», impulsada des de la Càtedra d'Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real, tindrà lloc del 16 al 20 de novembre en la Biblioteca Universitària del Coneixement de Vila-real. Durant aquesta setmana es realitzaran diverses activitats dirigides a estudiants de primària i secundària.

El «Taller de Comunicació Social de la Ciència per a investigadors» es realitzarà els dijous 19 i 26 de novembre amb l'objectiu d'afavorir la formació del personal docent i investigador en la comunicació social de la ciència.

La Setmana de la Ciència 2015 compta amb la col·laboració de la Unitat de Cultura Científica de l’UJI (UCC+i), amb el suport de la Fundació Espanyola per al Foment de la Ciència i la Tecnologia (FECYT), BP Oil, l'Aula Dávalos Fletcher, Facsa i Iproma.