Conferència: «Cecs davant l’atzar» «Cicle de conferències a la Seu de la Ciutat: matemàtiques i societat a Castelló»

22/01/2018 | SCP

Data: 25 de gener

Acte: «Cicle de conferències a la Seu de la Ciutat: Matemàtiques i societat a Castelló»

Títol: «Cecs davant l’atzar» per Jesús M. Sanz-Serna

Lloc: Menador espai cultural

Hora: 18 hores

Entitat: Universitat Jaume I

Informació addicional: L’atzar juga un paper essencial tant en moltes teories científiques com en la vida quotidiana. La ment humana té enormes dificultats en enfrontar-se a l’atzar i, freqüentment, atribueix els seus efectes a causes diverses. En la xarrada, que no requereix coneixements matemàtics, se explicaran aquests punts mitjançant una col·lecció d’exemples.

Jesús M. Sanz-Serna és catedràtic d’Excel·lència en la Universitat Carles III de Madrid. Ha realitzat contribucions fonamentals en el camp de la integració numèrica d’equacions diferencials, i és un dels pioners de la Integració numèrica geomètrica, denominació proposada per ell mateix l’any 1996. Essencialment, es tracta de dissenyar mètodes numèrics de resolució per a equacions diferencials de manera que conserven les seues propietats qualitatives. Aquest tipus d’algoritmes tenen gran aplicació en simulacions de multitud de sistemes físics, des d’astrodinàmica, dinàmica molecular, fins a mecànica quàntica i estadística.

Com a resultat de les seues contribucions, el professor Sanz-Serna és un dels científics espanyols més reconeguts i citats a nivell internacional; ha rebut nombrosos premis i mencions.

Va ser convidat a impartir una conferència en l’ICM (International Congress of Mathematics) de Zuric el 1994 i va ser conferenciant plenari en l’ICIAM (International Conference on Industrial and Applied Mathematics) de Beijing el 2015.

A més, ha sigut rector de la Universitat de Valladolid durant 8 anys (des de 1998 fins a 2006).