Acte: Investidura de Romà de la Calle com a doctor honoris causa L’UJI celebra l’acte d’investidura de Romà de la Calle com a doctor honoris causa

20/11/2017 | SCP

El dimarts 21 de novembre de 2017, a les 18 hores, el Paranimf de la Universitat Jaume I acollirà el solemne acte acadèmic d'obertura del curs 2017/18 de l'Escola de Doctorat, així com la investidura del grau de doctor honoris causa del doctor Romà de la Calle i la investidura dels nous doctors i doctores per l'UJI.

Amb aquesta distinció l’UJI vol reconèixer la trajectòria humana, acadèmica i professional en l'àmbit de l'estètica i la crítica de l'art de Romà de la Calle, així com la seua relació amb la Jaume I i el magisteri exercit amb el personal investigador i docent d'aquesta especialitat, promoguda pel Departament d’Història, Geografia i Art de la Facultat de Ciències Humanes i Socials. El professor que actuarà com a padrí serà el catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts, Wenceslao Rambla Zaragozá.

Romà de la Calle (Alcoi, 1942), membre numerari de la Real Acadèmia de Belles arts de Sant Carlos de València i corresponent de la de San Fernando de Madrid és professor honorari de la Universitat de València des de la seua jubilació com a catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts. Llicenciat en Filosofia i Lletres i doctor en Filosofia per la Universitat de València, ha exercit la docència al llarg de quaranta-quatre anys en tres universitats (Universitat de València, Universitat Complutense i Universitat Politècnica de València), on ha desenvolupat una àmplia activitat en la recerca estètica, històrica i crítica de les arts plàstiques i visuals. És autor de més de quaranta llibres, entre assajos i monografies.

Ha dirigit l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives de la Universitat de València, l’Institut dels Arts de la Institució Alfons el Magnànim i el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM), i també va presidir la Real Acadèmia de Bellas Artes de San Carlos de València. Entre altres distincions ha rebut la Creu d'Alfonso X el Sabio, les medalles de plata al Mèrit Professional, al Mèrit en les Belles Arts, de la Facultat de Belles Arts (UPV) i de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València, las Palmas Acadèmiques (Govern de França), i els premis a la Llibertat d'Expressió, Nacional de la Crítica i d'Assaig de l'Ajuntament de València. És defensor d'una visió integrada i lliure de l'art en la societat i pioner de l'ensenyament de l'estètica i de l'educació artística.

Podeu seguir en directe l'acte a www.radio.uji.es